۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۳

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

دستگاه‌های فرهنگی باید زمینه تربیت هنرمند انقلابی را فراهم کنند

دستگاه‌های فرهنگی باید زمینه تربیت هنرمند انقلابی را فراهم کنند

قزوین- عکاس برجسته قزوینی گفت: دستگاه‌های انقلاب اسلامی باید بستری فراهم کنند که هرکسی که از فضای انقلاب دور است در این فضا با هنر انقلاب آشنا شود.

پوریا ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ویژگی‌های هنرمند انقلابی اظهار کرد: هنرمند و حتی انسان انقلابی مانند پرنده‌ای است که یک بال آن توانمندی و فضای حرفه‌ای او و بال دیگر عقیده او است.

وی افزود: اگر این دو کنار هم باشند یک هنرمند انقلابی است اما متأسفانه در برخی مواقع ایراد ما این است که تنها یک بال داریم و باعث می‌شود پروازی صورت نگیرد.

این عکاس برجسته قزوینی ادامه داد: یکی از دلایلی که مانند شهید آوینی در انقلاب اسلامی افراد کمی داریم در این است که او دو بال تکنیک و عقیده را در کنار هم حفظ کرده بود.

وی تصریح کرد: فقدان هرکدام از بال‌های تخصص و عقیده باعث می‌شود تا پروازی شکل نگیرد و این دو شاخصه یک هنرمند انقلابی است.

ترابی تاکید کرد: هدف انقلاب اسلامی در طول حیاتش تربیت هنرمندی در این تراز و ویژگی‌ها بوده اما اینکه چقدر موفق بوده و یا نه بحث دیگری است که باید به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی آسمان و بستر پرواز برای چنین پرنده‌ای که استعاره از هنرمند انقلابی است را فراهم کرده است.

عملکرد رضایت بخش حوزه هنری در تربیت هنرمند جوان انقلابی

این هنرمند قزوینی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه استقبال از همه هنرمندان امر بدی نیست، تاکید کرد: اما سوال اصلی اینجاست که آیا نهادهایی غیر از حوزه هنری بستری برای سوق پیدا کردن هنرمندان به هنر انقلاب را فراهم می‌کنند؟

وی بیان کرد: باید دستگاه‌های انقلاب اسلامی بستری فراهم کنند که هرکسی که از فضای انقلاب دور است در این فضا با هنر انقلاب آشنا شده و به این سمت سوق پیدا کند.

ترابی با اشاره به عملکرد حوزه هنری قزوین در سال‌های اخیر ادامه داد: روحیه جذب و تربیت نیروهای جوان و هنرمند انقلابی در حوزه هنری قزوین اقدام پسندیده‌ای است و توانسته رضایت‌ها را نسبت به عملکرد این دستگاه در استان قزوین افزایش دهد.

وی در پایان یادآور شد: عملکرد حوزه هنری قزوین به نسبت خیلی از دستگاه‌ها و به تناسب فرصت و امکاناتی که در اختیار او قرار داده شده قابل تقدیر است.

کد خبر 6074377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • M.Azar IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 0
      عالیییی👏👏👏
    • احسان IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 0
      بله ایشان کاملا درست اشاره کردند ولی متاسفانه خیلی کم به هنر بها داده می شود