۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۷

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان خبر داد؛

پرداخت خسارات سیل کالپوش توسط سازمان برنامه بودجه

پرداخت خسارات سیل کالپوش توسط سازمان برنامه بودجه

میامی- مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: پرداخت خسارات سیل سال قبل کالپوش در مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار داشته و امیدواریم به زودی مصوب و پرداخت شود.

کمال طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه سیل سال گذشته کالپوش در دو بخش خساراتی را وارد کرد، بیان داشت: یک بخش از خسارات مقوله زیرساختی بود که سیل به آنها خسارات وارد کرد و بخش دیگر واحدهای مسکونی مردمی است.

وی افزود: در زمینه زیرساخت برآوردی که دستگاه‌های اجرایی کردند قریب به ۵۰ میلیارد تومان خسارت بود که به تأسیسات شهری و زیربنایی مانند انتقال آب، خیابان‌ها و … وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان ادامه داد: در زمینه واحدهای مسکونی، در بخش کالپوش شاهد خسارت دیدن ۶۷۰ خانه بودیم که عمدتاً سیل وارد این منازل شده بود که جمع بندی تمام این واحدهای خسارت دیده انجام شده است.

طاهریان با بیان اینکه تمام این موارد به سازمان مدیریت بحران کشور ارجاع شده است، ابراز کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و تاکید وزیر کشور، خسارات بخش کالپوش در سازمان مدیریت بحران کشور نیز مورد تأیید قرار گرفته و به سازمان برنامه و بودجه کشور منعکس شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه هر چه سریع‌تر اعتبارات اختصاص یافته به خسارات سیل کالپوش را مصوب کند، افزود: این بودجه باید در سطح ملی پرداخت شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران و اقداماتی که انجام شده، تمام منازل مسکونی شهروندان کالپوشی در حال حاضر تحت پوشش بیمه واحدهای مسکونی است که حداکثر خسارت ۳۰ میلیون تومانی را در پی بروز خسارات خواهند داشت.

طاهریان بیان کرد: در بخش کالپوش قریب به ۲۰۰ واحد مسکونی که خسارت‌هایشان توسط ارزیاب بیمه ارزیابی شده، غرامت‌هایی در حد ۱۵ میلیون تومان را دریافت کرده‌اند و ادامه روند پرداخت خسارات از سوی بیمه برای افرادی که هنوز دریافت نکرده‌اند نیز در دست پیگیری است.

کد خبر 6091622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • احمدرجبیان DE ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 0
      دیگرهرجای استان اگر نشد باید درکالپوش استان سمنان بشه وگرنه کار مسئولین با کرم الکاتبین است