۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۳

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت؛

«کارستان هنر ایرانی» در کتابخانه ملی رونمایی می شود

«کارستان هنر ایرانی» در کتابخانه ملی رونمایی می شود

کتاب «کارستان هنر ایرانی» روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «کارستان هنر ایرانی» گزیده‌ای نفیس از شاخص‌ترین آثار هنرهای کتاب‌آرایی از مجموعه نسخ خطی، کتاب‌های چاپ سنگی و اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت در مرکز همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رونمایی می‌شود.

این مراسم رونمایی با حضور محمد رجبی از اساتید نام‌آشنای عرصه فلسفه هنر و مدیران پیشکسوت فرهنگی کشور، مجید فداییان استاد هنرهای سنتی، و امیراحمد فلسفی استاد خوشنویسی و نستعلیق‌نویسی همراه است.

این اثر در بردارنده خوشنویسی، نقاشی ایرانی، تذهیب، تشعیر و تجلید در پنج بخش نسخه‌ها، مرقع‌ها، قطعه‌ها، طومارها و سندهاست. بخش خطی کتاب، بسیار غنی و شامل ۵۳ نسخه نفیس، ۳۱ اثر از ۱۳مرقع، ۵۸ قطعه، ۳ طومار و ۱۰ سند است.

کتاب مذکور دوزبانه تدوین شده است و ذیل هر تصویر، توضیحاتی درباره اثر ذکر شده است؛ مقدمه و دیباچه این کتاب نیز به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده است.

کتاب مورد اشاره توسط حسن محمدی گردآوری و در قطع رحلی بزرگ با ۲۹۶ صفحه توسط انتشارات موسسه کتاب‌آرایی ایرانی و انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شده است.

کتاب «کارستان هنر ایرانی» روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت، از ساعت ۱۶ در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رونمایی می‌شود.

کد خبر 6103446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha