۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷

استاندار البرز:

باید ظرفیت‌های نهفته صادراتی البرز را شکوفا و از آنها حمایت کنیم

باید ظرفیت‌های نهفته صادراتی البرز را شکوفا و از آنها حمایت کنیم

کرج- استاندار البرز گفت: درصدد هستیم امسال با شکوفایی ظرفیت‌های نهفته صادرات، رفع موانع و ایجاد بسترهای مناسب، صادرات استان را به دو میلیارد دلار برسانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی صبح چهارشنبه در جلسه توسعه صادرات استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به شعار سال بر ضرورت تلاش برای احصا موانع صادرات، شناسایی ظرفیت‌ها و اقدام در جهت راهیابی به بازارهای همسایه تاکید کرد و از مدیران مربوطه خواست با خرد جمعی و بهره گیری از توان تجار موفق، اقتصاددانان و افراد صاحب نظر در این رابطه ورود جدی داشته باشند.

وی افزود: جای خرسندی دارد که سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده صادرات استان البرز از حدود ۳۵۰ میلیون دلار به بیش از یک میلیارد دلار رسید اما از سوی دیگر بر این باور هستیم که این رقم با ظرفیت‌های ویژه البرز در تولید و صادرات، تناسب ندارد. ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت صادرکنندگانی که کارت بازرگانی خود را از البرز گرفته‌اند، از جمله موارد مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد.

عبداللهی بیان کرد: بخش قابل توجهی از صادرات البرز در مبادی گمرکی سایر استان‌ها ثبت می‌شود که باید برای ثبت این امر در البرز چاره اندیشی کنیم. اکنون با توجه به گسترش مراودات و ارتقای کیفیت روابط با سایر کشورها به واسطه افزایش قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان می‌توانیم نسبت به برقراری ارتباط تجاری از طریق شرکت در نمایشگاه‌ها و رایزنی با سفرا و استان‌های مختلف کشورهای هدف، توفیق یابیم.

استاندار البرز عنوان کرد: این سلسله نشست‌ها باید با دستور کار مشخص و در فواصل زمانی کوتاه‌تری برگزار شود تا نتیجه بخش باشد. درصدد هستیم امسال با شکوفایی ظرفیت‌های نهفته صادرات، رفع موانع و ایجاد بسترهای مناسب، صادرات استان را به دو میلیارد دلار برسانیم.

کد خبر 6107111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha