۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:

جان حدود ۳۰۰ نفر در البرز با اهدای عضو نجات یافت

جان حدود ۳۰۰ نفر در البرز با اهدای عضو نجات یافت

کرج- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: طی سال گذشته با اهدای اعضایی مانند قلب، کلیه، ریه و … جان و زندگی حدود ۳۰۰ نفر نجات داده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعباس واعظی با اشاره به هفته ملی اهدای عضو که از ۲۴ الی ۳۰ اردیبهشت ماه است و فرهنگ سازی اهدای عضو گفت: در سال گذشته، ۸۲ خانواده البرزی اعضای بدن بیمار مرگ مغزی شده خود را به بیماران نیازمند پیوند اهدا کردند که این موضوع نشان از رشد فرهنگ اهدای عضو در البرز است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ این آمار ۴۷ مورد بود اما در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۰ درصدی تمایل مردم به اهدای عضو و ترویج این فرهنگ انسان دوستانه افزایش یافت. بیمار مرگ مغزی شده بسته به شرایط می‌تواند هشت عضو از بدن را اهدا کند اما شرایط فرد گیرنده برای اهدا نیز مهم است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: در سال گذشته با اهدای اعضایی مانند قلب، کلیه، ریه و … جان و زندگی حدود ۳۰۰ نفر نجات داده شده است. شناسایی بیماران مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی انجام و پس از تأیید مرگ مغزی صحبت با خانواده‌ها جهت این کار خداپسندانه آغاز می‌شود.

واعظی گفت: برای تمام افرادی که ساکن البرز بوده و اهدای عضو کرده‌اند، قطعه‌ای به نام نام‌آوران در نظر گرفته شده که به طور جداگانه در این قطعه دفن می‌شوند که هم شأن و منزلت آنها حفظ و هم شناخته شوند. دانشگاه هر سال در این ایام مراسمی با حضور خانواده‌های این افراد در قطعه نام آوران برگزار می‌کند و یاد و خاطره آنها گرامی داشته و از این اقدام فداکارانه تقدیر می‌شود.

کد خبر 6107488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha