۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۲۱

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان همدان خبر داد؛

خانه‌های محیط زیست کتابخانه‌های همدان در جمع برترین‌های کشور

خانه‌های محیط زیست کتابخانه‌های همدان در جمع برترین‌های کشور

همدان-سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: خانه‌های محیط زیست کتابخانه‌های عمومی استان همدان به عنوان خانه محیط زیست برتر در سطح کشور انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جواد معینی ظهر چهارشنبه با بیان اینکه جشنواره ملی تجلیل از خانه‌های برتر محیط زیست کشور به میزبانی استان لرستان و با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد اظهار کرد: در این همایش خانه‌های محیط زیست کتابخانه‌های عمومی استان همدان همراه با کتابخانه‌های سه استان تهران، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان خانه‌های برتر محیط زیست کشوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های محیط زیست در کتابخانه‌های عمومی استان همدان با کمک و حمایت اداره کل حفظ محیط زیست استان در تیرماه سال گذشته راه اندازی شد اظهار کرد: ۱۰ خانه محیط زیست در کتابخانه‌های اصلی هر شهرستان استان برپا شد تا کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در راه حفظ محیط زیست گام بردارند.

وی با بیان اینکه خانه‌های محیط زیست کتابخانه‌های عمومی با حمایت اداره کل حفاظت از محیط زیست استان به کتاب‌های مربوطه تجهیز شدند افزود: برنامه‌های کتاب محور برای آشنایی هرچه بیشتر اعضا به ویژه کودکان و نوجوانان برای تبیین اهمیت محیط زیست در خانه‌های محیط زیست کتابخانه‌های عمومی برگزار شد و همچنان ادامه دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: حفظ محیط زیست نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است و کتابداران، کارشناسان و رؤسای ادارات شهرستان‌های تلاش کردند در این راه حرکت کنند تا بتوانند رسالت و نقش کتابخانه‌های عمومی را در این حوزه ایفا کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به اهمیت محیط زیست برای انسان و حفظ ثروت‌های خدادادی به منظور انتقال به نسل‌های آینده، برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی با همکاری اداره کل محیط زیست استان همدان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6107868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha