۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۶

معاون میراث‌فرهنگی استان همدان:

کاوش باستان‌شناسی محوطه هگمتانه به فصل ۲۴ رسید

کاوش باستان‌شناسی محوطه هگمتانه به فصل ۲۴ رسید

همدان-معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از آغاز فصل ۲۴ کاوش باستان‌شناسی در محوطه هگمتانه همزمان با هفته میراث‌فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حیدری ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته میراث‌فرهنگی استان همدان اظهار کرد: همزمان با گرامیداشت روز جهانی موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی بیست و نهم اردیبهشت ماه، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش این اداره‌کل در استان همدان برای عموم رایگان خواهد بود و عموم مردم می‌توانند از این اماکن به صورت رایگان بازدید داشته باشند.

وی افزود: میراث‌فرهنگی ارتقا دانش و سواد میراثی جامعه، معرفی بهتر و بیشتر میراث‌فرهنگی از طریق رسانه‌ها، جلب همکاری بیشتر نخبگان، انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد و بهره‌گیری از فرصت به‌دست آمده برای بیان خدمات و عملکرد است که در این راستا برگزاری بیش از ۳۱ عنوان برنامه فرهنگی برای هفته میراث‌فرهنگی در استان همدان پیش بینی شده است.

حیدری تصریح کرد: برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی در استان همدان برای تمام گروه‌های سنی و اقشار جامعه از جمله کودکان، نوجوان، خانواده، سالمندان در نظر گرفته شده است و عموم مردم می‌توانند در برنامه‌های فرهنگی هفته میراث‌فرهنگی شرکت داشته باشند.

وی ادامه داد: نمایش نسخ خطی، بازدید اصحاب رسانه از قلعه یزدگرد ملایر، برپایی ایستگاه قصه گویی با مضمون امام رضا (ع) افتتاح خانه خانه بوم‌گردی در روستای کلبه حصاری کبودراهنگ، رونمایی از مجسمه باباطاهر در روز بزرگداشت این شاعر و عارف بزرگ از جمله برنامه‌های فرهنگی در این هفته است.

حیدری گفت: آغاز کاوش فصل ۲۴ باستان شناسی در هگمتانه، رونمایی از کتیبه سفالی آرامگاه باباطاهر، دیدار با پیشکسوتان حفظ و مرمت بناهای تاریخی، رونمایی از الواح ثبت جهانی میراث ناملموس، گردهمایی دو روزه خودروهای کاروان دار در محوطه باستانی هگمتانه و بوستان ملل ملایر، برپایی مسابقه عکاسی از دیگر برنامه‌های این هفته در همدان است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه میراث فرهنگی دارای یک پتانسیل مهم برای توسعه است و می‌تواند به‌عنوان ابزاری مثبت برای رشد مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: حضور در مدارس و اجرای تور رایگان بازدید موزه‌ها برای کودکان، تجلیل از فعالان و خادمین میراث‌فرهنگی، نشست خبری در صدا و سیمای استان، نقالی و شاهنامه خوانی در کاروانسرای فرسفج و موزه لطفعلیان، بازدید رایگان عموم مردم از موزه‌ها از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها در استان همدان است.

کد خبر 6108273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha