اصفهان - مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: سرشماری خانواده‌های افغانی فاقد مدرک شناسایی معتبر در دفاتر ۲۴ گانه کفالت استان اصفهان آغاز شد.

مهدی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغیه وزارت کشور طرح سرشماری سه گروه از اتباع افغانستانی فاقد مدرک در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: این   طرح از ۱۱ بهمن ماه آغاز  و تا پایان بهمن ماه اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشمولین این طرح می‌توانند به ۲۴ دفتر کفالت در سطح استان اصفهان مراجعه کنند، ابراز داشت: پیش بینی می‌شود حدود ۲۵۰ هزار تبعه بدون مجوز در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان ادامه داد: خانواده‌های دانش‌آموزان فاقد مدرک ثبت‌نام شده در مدارس، اتباع افغانستانی فاقد مدرک اقامتی که با زنان ایرانی ازدواج کرده به همراه فرزندان حاصل از این ازدواج و اتباع افغانستانی دارای مدرک تاریخ گذشته یا فاقد مدرک معتبر اقامتی که با یکی از اتباع افغانستانی دارای مدرک اقامتی معتبر ازدواج کرده به همراه فرزندان آنها مشمول این طرح می‌شوند.

وی با بیان اینکه نوبت‌دهی و ثبت‌نام در این طرح از طریق دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی انجام خواهد شد، ابراز داشت: دعوت اتباع افغانستانی مشمول طرح از طریق تماس تلفنی یا پیامک، توسط دفتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی انجام شده و تاریخ و ساعت مراجعه به آگاهی مشمولین طرح خواهد رسید .

سلیمانی ادامه داد: همه اتباع افغانستانی مشمول این طرح که دارای پرونده در دفاتر کفالت هستند بایستی به همان دفتر کفالت مراجعه کنند و اتباع فاقد پرونده نیز می‌توانند به هر یک از دفاتر مذکور در استان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در این مرحله تنها سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مدرک در گروه‌های سه گانه فوق صورت گرفته و نحوه ساماندهی افراد مذکور در سال آینده اطلاع رسانی خواهد شد.