۲۱ آذر ۱۳۸۹، ۹:۲۵

خوانش متون-36/

بهترین راه فهم متون انسانی تهیه مطالب برگزیده است

استاد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی جهرم درمورد یادشت‌برداریهایش از متون مطالعه شده گفت: یاداشتها کوتاه و مفید هستند. من فکر می‌کنم بهترین راه یادگیری، تهیه مطالب برگزیده از میان محتوایات زیاد است.

دکتر کرامت الله راسخ در گفتگو با خبرنگارمهر درمورد اینکه متون علوم انسانی را با توجه به چه قواعدی باید خواند و آیا کدهای خاصی برای خوانش متون رشته خود دارید؟ گفت: معمولاً این آثار در چهار مرحله خوانده می‌شوند. در مرحله نخست تنها روخوانی می‌شوند. در مرحله دوم با کشیدن خط زیر مطالب مهم، این بخش از متون مشخص می‌شوند. در مرحله سوم تنها این بخشها مطالعه و قسمتهای قابل توجه آن انتخاب و سرانجام در مرحله چهارم از روی این قسمتها یادداشت تهیه می‌شود.

این استاد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی جهرم درمورد اینکه آیا متون رشته خود را بیش از چندبار می‏خوانید همچنین اظهار داشت:بارها. هر ترم که آنها را تدریس کنم، آن متون را روخوانی می‌کنم.

این محقق و پژوهشگر درمورد اینکه یادداشتهای شما از متون مطالعه شده چگونه هستند نیز گفت: یاداشتها کوتاه و مفید هستند. من فکر می‌کنم بهترین راه یادگیری، تهیه مطالب برگزیده از میان حجم زیاد از مطالبی که گاهی به درد نمی‌خورند است.

کد خبر 1194573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha