۴ دی ۱۳۸۹، ۱۳:۳۶

صافدل :

دورکاری بالندگی کارمندان را فراهم می‌کند

دورکاری بالندگی کارمندان را فراهم می‌کند

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ، دورکاری را لازمه ایجاد روحیه بالندگی سازمانها و کارمندان دانست و افزود: در چند دهه گذشته بر اساس مطالعات چندین تحول اداری در سازمانها اجرایی شد تا تمام امور سازمانها با دقت و سرعت بهتر و آسان تری انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید صافدل در سمینار آشنایی با طرح دورکاری و بررسی فرصتها و چالشهای آن در محل این سازمان افزود: اجرای طرح دورکاری سبب افزایش بهره وری و خودباوری کارمندان یک سازمان و دستگاه های اداری می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح دورکاری در کشور های توسعه یافته از دهه 70 تاکنون اظهار داشت: خود باوری یکی از زیرساختهای اجرای طرح دورکاری است که این امر باعث ایجاد فرهنگ بهره وری در سازمان می شود و اجرای فرهنگ لازمه اش وجدان کاری است.
 
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: از 100 سال گذشته تئوری نظام مدیریت نوین و زیرساختهای تحول سازمانی شکل گرفته است تا با استفاده از این تئوری بتوان فرایند و ابزار کار را تغییر داد و سبب بهبود سرعت و دقت کار شد.
 
صافدل در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به دیدگاهش نسبت به سازمان تصریح کرد: تغییر و تحول در سازمان  امر بدیهی است و مسئولیتهای سازمانی اعتباری است و در سازمان باید هر روز منتظر تغییری برای بهبود وظایف کاریمان و کسب موفقیتهای بیشتر باشیم.
 
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت ایران سازمانی دانش محور و دانش پایه است، گفت: فعالیت در چنین سازمانی باید همراه با روحیه تعامل، مشارکت و همکاری باشد.
 
وی بیان کرد: باید همکاران سازمان باورهایشان را برای همکاری به هم پیوند دهند و موفقیت و مشکلات موجود در بخش های مختلف سازمان را از آن خود بدانند.
 
صافدل گفت: یک فرد سازمانی موفق فردی است که بدنبال آن باشد که هر روز  بهترین روز زندگی اش باشد و آن روز آنقدر برایش افتخارآفرین باشد که همه ملت ایران و جامعه بشری به آن فرد افتخار کند.
 
دورکاری شیوه نوین ارتقای بهره وری در نظام اداری
 
ابراهیم رضوانی رئیس امور بهره وری و همکاریهای بین المللی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری در ادامه این همایش ، ارتقای بهره وری در نظام اداری کشور و دستگاه های اجرایی را یکی از اهداف اصلی اجرای طرح دورکاری عنوان کرد.
 
وی اظهار داشت: یکی از عوامل ارتقای بهره وری در نظام اداری کشور ، اصلاح فرایندها، صرفه جویی در هزینه ها و تغییر روش های انجام کار است.
 
رضوانی ادامه داد: در کشورهایی که طرح دورکاری اجرایی شده فعالیت های دورکاری به 250 بخش تقسیم شده که در هر بخش قیمت و زمان مقرری تعیین شده است.
 
رئیس امور بهره وری و همکاری های بین المللی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری، ایجاد رضایت شغلی بین کارمندان و مدیران و آمادگی لازم برای کار در شرایط اضطرار را  از دیگر اهداف اجرای طرح دورکاری عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه ظرفیتهای اجرای طرح دورکاری در کشور فراهم شده است گفت: با ایجاد باور بین کارمندان و مدیران، آشنایی با قوانین و دستورالعملهای مربوط به طرح دورکاری و همکاری و مشارکت کارکنان می توان این طرح را در کشور پیاده کرد.
 
رضوانی ادامه داد: باید در اجرای طرح دورکاری فعالیتهایی که قابل دورکاری هستند  را تعیین و افراد توانمند را برای انجام فعالیت دورکاری شناسایی کرد.
 
وی با اشاره به نحوه اجرای فرایند دورکاری در سازمان ها افزود: باید کارگروه دورکاری در هر ارگانی تشکیل شود تا اسامی کارکنان و نوع فعالیت آنها در این کارگروه مشخص شود و با بستن تفاهم نامه ای بین فرد دورکار و سازمان مربوطه نحوه عملکردشان بررسی شود.
 
وی ادامه داد: یک فرد دورکار با کارمندان دیگر سازمان تفاوتی ندارد و از تمام حقوق و مزایا برخوردار است و هیچ تبعیضی بین کارمند دورکار با کارمند مستقر در سازمان وجود دارد.
 
علی اکبر اسلامی، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان توسعه تجارت ایران در این همایش ، فرهنگ سازی و بسترسازی را لازمه اجرای طرح دورکاری در سازمانها دانست.
 
وی خاطرنشان کرد: طرح دور کاری از سال 1970 در کشورهای پیشرفته به مرحله اجرا در آمده است و امروزه نیز بسیاری از کشورها و اقتصادهای در حال رشد مثل هند و پاکستان شروع به اجرای این طرح کردند. اسلامی افزود: بسیاری از کارهای نرم افزاری کشورهای پیشرفته توسط نیروهای ارزان قیمت کشورهای آسیایی انجام می شود.
 
وی بر اجرای طرح دورکاری در سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه از تیرماه سال جاری طرح دورکاری طی بخشنامه ای اعلام شد و در آذر ماه بخشنامه مربوطه تکمیل شد باید این طرح در این سازمان نیز اجرایی شود.
 
اسلامی اظهار داشت: بنابراین قبل از اجرای این طرح سمینار آشنایی با طرح دورکاری در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد و با تشکیل کمیته ای در سازمان افراد شامل این طرح معرفی تا این طرح به مرحله اجرا در آید.
 
وی برپایی سمینار آشنایی با طرح دورکاری و بررسی فرصتها و چالشهای آن را فرصت مناسب برای اجرا و آشنایی کارمندان با این طرح عنوان و اظهار امیدواری کرد تا هرچه زودتر این طرح در سازمان توسعه تجارت ایران اجرایی شود.
 
اسلامی با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، گفت: 4 روز از اجرای این طرح در کشورمان می گذرد و ما هم برای صرفه جویی در بخش انرژی باید این طرح را در سازمان پیاده کنیم و هزینه ها را از محل صرفه جویی پرداخت کنیم.
کد خبر 1217051

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha