۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۲۴

محمدی در گفتگو با مهر:

سیاست‌های غیراصولی بر رشد آسیب‌های ناشی از بدحجابی در جامعه مؤثر است

سیاست‌های غیراصولی بر رشد آسیب‌های ناشی از بدحجابی در جامعه مؤثر است

کرج – خبرگزاری مهر: کارشناس امور مبلغان و مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: ناهنجاری‌های بدحجابی و بی‌عفافی به عنوان یک آسیب فرهنگی ریشه در تحولات دو دهه گذشته دارد که تصمیم‌های غلط، رفتارهای غیرمدبرانه و سیاست‌های غیر اصولی و غیر ارزشی در رشد این آسیب های اجتماعی موثر بوده است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، بد حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: تنها زمانی می توانیم از دچار شدن به آسیب ها و آلودگی های فردی و اجتماعی مصون باشیم که بتوانیم آموزه های الهی و قرآنی را در جامعه اسلامی به بهترین شکل پیاده کنیم.

وی با بیان این که متأسفانه ورود مد‌های غربی هر روز بر این مشکل بی حجابی و بدحجابی در کشور ما می‌افزاید گفت: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

حجت‌الاسلام محمدی، رعایت عفاف و حجاب را تضمین کننده سلامت جامعه بیان کرد و افزود: توجه به این فریضه مهم سبب حفاظت از ارزش وجودی زنان در جامعه می‌شود، همه باید توان خود را برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به کار گیرند.

وی خانواده را مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه خواند و گفت: ناهنجاری‌های بدحجابی و بی‌عفافی به عنوان یک آسیب فرهنگی ریشه در تحولات دو دهه گذشته دارد که تصمیم‌های غلط، رفتارهای غیر مدبرانه و سیاست‌های غیر اصولی و غیر ارزشی به یقین در رشد این آسیب های اجتماعی موثر بوده و بر آن دامن زده است.

وی با بیان این که نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی نیازمند برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است گفت: نقش جامعه اسلام در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر بوده و در نگاهی عمیق‌تر، ضروری و اساسی است.

حجت الاسلام محمدی یکی از مهم‌ترین آموزه های دینی را بحث رعایت حریم عفاف و حجاب در جامعه دانست و گفت: امروز همه مسئولان باید خود را موظف به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بدانند.

طرح های مقطعی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف موثر نخواهند  بود

وی افزود: نباید با طرح ها و کارهای مقطعی توقع از بین رفتن بدحجابی در جامعه را داشته باشیم بلکه باید با برنامه های بلندمدت و ریشه ای برای رسیدن به جامعه پاک و عفیف اسلامی ابتدا از مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها شروع کنیم.

وی اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب را نیازمند یک برنامه ریزی مدون و کارشناسی دانست و تأکید کرد: باید فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه دنبال شود و در ادامه با توجه به نتایج و بررسی‌های صورت گرفته به اقدامات اجرایی بپردازیم.

ظرفیت روحانیت در عرصه بسط فرهنگ حجاب و عفاف بیشتر بکار گرفته شود

کارشناس امور مبلغین ومساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز، به نقش روحانیت در ترویج این فرهنگ اصیل دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در عرصه بسط و گسترش عفاف و حجاب می تواند به همه مشکلات در این خصوص پایان دهد.

محمدی ،با بیان این نکته که در بیش از سه دهه اخیر حضور روحانیت در عرصه های مختلف، زمینه رشد و بالندگی نظام را فراهم کرده است، افزود: درمسأله ترویج عفاف وحجاب نیز متولیان امر باید از ظرفیت عظیم فکری حوزه روحانیت بیشتر بهره گیرند.

کد خبر 1800840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha