۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۰۸

انتشار لیست آثار حاضر در یازدهمین نمایشگاه یاد یارمهربان

انتشار لیست آثار حاضر در یازدهمین نمایشگاه یاد یارمهربان

همزمان با اظها نظر یکی از اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه یاد یار مهربان مبنی بر اینکه آثار ارائه شده در این نمایشگاه بر اساس نیاز دانش آموزان انتخاب شده است و اگر در روند داوری، کتابی از حضور در نمایشگاه حذف شود این به معنی بد بودن آن کتب نیست بلکه به دلیل عدم تناسب محتوای آن با نیاز دانش آموزان است، لیست تمامی آثار حاضر در این نمایشگاه از طریق پایگاه اینترنتی آن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فائز دین‌پرست عضو ستاد سیاستگذاری نمایشگاه یاد یار مهربان در خصوص این نمایشگاه گفت: اهدای کتاب به مدارس و تجهیز کتابخانه ها به کتابهای روز  و مورد نیاز دانش آموزان هدف اصلی نمایشگاه است ولی نکته قابل توجه این است که صرف اهدای کتاب به دانش آموزان آنها را کتابخوان نمی کند و ادامه این راه بر عهده دستگاه هایی مثل آموزش و پرورش و مدارس است تا این کار را به بهترین شگل انجام دهند تا فعالیت ما نیز کامل شود.

وی افزود: در نمایشگاه امسال کارگاه‌هایی برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ کتابخوانی در نظر گرفته شده است که در آن آموزش‌هایی در این زمینه به مدیران و مسئولین کتابخانه های مدارس داده خواهد شد.

وی در ادامه افزود: از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه حضور دانش آموزان به عنوان مخاطبان اصلی است که مشارکت و ارتباط آنها در فرایند انتخاب کتاب شوق و اشتیاق بیشتری در آنها برای مطالعه ایجاد می‌کند.

دین پرست  با بیان اینکه شهرداری تهران قصد فراهم کردن امکانات لازم برای مدارس تهران را دارد گفت: برخی مدارس هنوز از امکانات حداقلی برای تجهیز مدارس خود به کتابخانه محروم هستند لذا شهرداری تهران فصد دارد علاوه بر اهدای کتاب به این مدارس در نمایشگاه امکانات مورد نیازآنها را در اختیارشان قرار دهد البته به این شرط که این مدارس برای معرفی خود به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه کتاب‌ها بر اساس نیاز دانش آموزان انتخاب شده است و اگر در روند داوری کتابی از حضور در نمایشگاه حذف شود این به معنی بد بودن آن کتب نیست بلکه به دلیل عدم تناسب محتوای آن با نیاز دانش آموزان است.

دین پرست گفت: ما سالانه حدود 60 جلد کتاب به مدارس اهدا می کنیم که با توجه به 10 دوره برگزاری نمایشگاه تا کنون حدود 600 جلد کتاب فقط از سوی نمایشگاه یاد یار مهربان به مدارس تهران اهدا شده است و اگر کتاب های اهدایی از سوی دیگر سازمان ها را نیز در نظر بگیریم می توان گفت اینگونه اقدامات سرانه کتاب و مطالعه را در میان دانش آموزان افزایش می‌دهد.

در همین حال ستاد برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان فهرست کتب مورد تایید یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان از طریق سایت نمایشگاه اعلام کرد.

این سایت قابلیت جستجوی پیشرفته را دارد که مخاطبان نمایشگاه می‌توانند با استفاده از آن، امکان جستجوی کتب مورد نظر را پیدا کنند. شماره غرفه نیز از طریق این جستجو ارائه می شود تا مدارس و سایر مخاطبان به راحتی بتوانند پیش از آغاز نمایشگاه از اسامی کتب مورد نظر و جایگاه ارائه آنها در نمایشگاه مطلع باشند.

یادآوری می‌شود 85 درصد کتب ارائه شده به دبیرخانه نمایشگاه مورد پذیرش قرار گرفته‌اند. مسئولان برگزاری این نمایشگاه تاکید می‌کنند که ناشران با ضوابط نمایشگاه آشنایی کافی داشته و به همین دلیل کتبی را معرفی کردند که بیشترین انطباق را با شرایط نمایشگاه داشته باشند.

بر اساس ضوابط، ناشران تنها کتبی را می توانستند به دبیرخانه نماشگاه معرفی کنند که بیش از سه سال از زمان اولین چاپ آنها نگذشته باشد. همچنین کتبی که مناسب کتابخانه های عمومی مدارس نبودند از دایره کتابهای قابل ارائه برای نمایشگاه خارج شدند. به عنوان مثال کتب حل المسائل، کتب تخصصی و کتبی که برای زیر مقطع ابتدایی بودند حذف شدند.

کد خبر 2177713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha