۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۱۲

برنامه‌های جنبی یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان اعلام شد

برنامه‌های جنبی یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان اعلام شد

دبیر یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان برنامه‌های جنبی این نمایشگاه را که سوم تا نهم آذر ماه در باغ کتاب برگزار می‌شود، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرمسعود شهرام نیا با بیان اینکه از فرصت نمایشگاه برای چند برنامه جنبی نیز استفاده کرده‌ایم، گفت: طبقه فوقانی نمایشگاه بخش جنبی آن خواهد بود. در این بخش، شرکت هایی که تولیدات مرتبط با مدارس و دانش آموزان را تولید می کنند در یک فضای غیر حمایتی و آزاد به عرضه محصولات خود می پردازند.

مدیرعامل نشر شهر ادامه داد: همچنین نشست‌های جنبی در نمایشگاه برگزار خواهد شد که از جمله این نشست ها، نشست های شهرداران مناطق مختلف شهری با مدیران مدارس همان مناطق است. در این نشست مدیران مدارس می توانند مشکلات خود را با شهردار منطقه خود در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه رونمایی از چند کتاب و همچنین تعدادی سخنرانی در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد افزود: چندین کارگاه نیز در غرفه فرهنگسرای کتاب برگزار می شود که عمده آنها با هدف توسعه مطالعه و کتابخوانی ارائه می شوند.

شهرام نیا با اشاره به همزمانی برگزاری این نمایشگاه با ماه محرم گفت:‌ کتب ویژه عاشورایی در یک غرفه ویژه ارائه می شوند که این بخش می تواند طرفداران خود را جذب کند.

وی در بیان برنامه های جنبی این نمایشگاه ادامه داد: تجلیل از ناشرانی که در فاصله دو نمایشگاه یاد یار مهربان دار فانی را وداع گفته اند نیز از دیگر برنامه های جنبی یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان خواهد بود.

فرهنگسرای کتاب نیز توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری در نمایشگاه یاد یار مهربان دایر خواهد بود.

بسیاری از کودکان و نوجوانان امکان تهیه کتاب ندارند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمایشگاه یاد یار مهربان که با مشارکت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و وزارت ارشاد برگزار می شود، فرصتی مغتنم و به صرفه برای نوجوانان و کودکان تشنه یادگیری و مطالعه است.

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی با بیان اینکه نوجوانان و کودکان مخاطبان اصلی این نمایشگاه تخصصی هستند، افزود: هر ساله با آغاز به کار نمایشگاه یاد یارمهربان، همزمان با بازدید شهروندان، کتابخانه های مدارس نیز تجهیز می شوند از همین رو نوجوانان و کودکان فرصت مطالعه منابع علمی جدید را با کمک این نمایشگاه به دست می آورند.

وی استقبال مردم از این گردهمایی فرهنگی را نیز بسیار خوب برآورد کرد و گفت: در بازدیدی که از نمایشگاه در سنوات گذشته داشتم، بسیاری از ناشران از تمام شدن کتاب ها با تیراژ هزار جلدی در روزهای آخر خبر می دادند که حاکی از استقبال پر شور خانواده ها از نمایشگاه یاد یار مهربان است.

عضو چهارمین دوره شورای شهر با تاکید بر استمرار برگزاری نمایشگاه های کتاب چه به صورت عمومی و چه تخصصی در شهر تهران گفت: بسیاری از کودکان و نوجوانانی که به دلایل مختلف امکان تهیه کتاب ندارند، فرصت مطالعه را تنها از طریق تجهیز کتابخانه های مدارس با حمایت این نمایشگاه به دست می آورند، از همین رو استمرار برگزاری یاد یار مهربان ضروری و به نفع کودکان و نوجوانان است.

حجت الاسلام ناصحی برگزاری یاد یار مهربان در دو الی سه نقطه از پایتخت به طور همزمان را راهکاری مناسب برای ارتقا سطح کمی و افزایش اثرگذاری این نمایشگاه خواند و گفت: این نمایشگاه از ابتدا تاکنون به صورت منطقه ای و متمرکز در یک نقطه از شهر تهران برگزار شده در حالیکه اگر به صورت همزمان در شمال، جنوب، شرق و غرب شهر برگزار شود، استقبال شهروندان پرشورتر و بیشتر می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از عملکرد شهرداری و وزارت ارشاد در خصوص برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان قدردانی و عنوان کرد: در سال های اخیر به حوزه کتاب و مطالعه کم توجهی شده در حالی‌که سازمان فرهنگی شهرداری تهران و وزارت ارشاد کوشیده اند با برگزاری این نمایشگاه، در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گام بردارند.

با 290 عنوان کتاب به باغ کتاب می‌رویم

مدیر انتشارات بین المللی حافظ  گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای نمایشگاه یاد یار مهربان طی 10 دوره برگزاری این است که موجب شده مدارسی که در گذشته کتابخانه های ضعیفی داشتند سال به سال غنی تر شوند و دانش آموزان به کتاب های بیشتری دسترسی داشته باشند.

عباس جهانگیری با بیان اینکه انتشارات بین المللی حافظ در 10 دوره ای که این نمایشگاه برگزار شده حضور داشته است گفت: در این دوره از نمایشگاه نیز با 290 عنوان کتاب شرکت کرده ایم.

وی افزود: نمایشگاه هر ساله شرایط بهتری نسبت به قبل پیدا می کند، مردم بیشتر با آن آشنا می شوند و این مساله باعث شده که در طی این چند ساله فضای بهتری برای فرهنگ کتابخوانی ایجاد شود.

جهانگیری ادامه داد: یاد یار مهربان هر سال به غنی تر شدن کتابخانه های مدارس کمک می کند لذا اگر اعتباری توسط شهرداری به این نمایشگاه تخصیص می یابد نه تنها هزینه محسوب نمی شود بلکه در آینده شاهد نتایج روشن آن که همان توسعه کتابخوانی است خواهیم بود.

این ناشر در مورد کتاب های انتشارات حافظ در یازهمین نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: کتاب های ما غالبا در زیرمجموعه حوزه کتب عمومی است و محتوای صنایع دستی و مبانی هنر دارد و می تواند برای اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: تمامی عناوینی که ما در هر یک از این 11 دوره به نمایشگاه یاد یار مهربان ارائه کردیم مورد تایید کارشناسان قرار گرفته است و امیدواریم که در نمایشگاه هم مورد توجه و استقبال بازدیدکنندگان قرار گیرد.
 

کد خبر 2178769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha