۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۵

حمایت 500 میلیون تومانی وزارت ارشاد از نمایشگاه یاد یار مهربان

حمایت 500 میلیون تومانی وزارت ارشاد از نمایشگاه یاد یار مهربان

دبیر نمایشگاه‌های یاد یار مهربان اعلام کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه 5 میلیارد ریال یارانه از یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان حمایت می‌كند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرمسعود شهرام نیا دبیر نمایشگاه‌های یاد یار مهربان گفت: یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان از روز یكشنبه 3 آذرماه برای بازدید عموم برپاست و مردم و نمایندگان مراكز مختلف می‌توانند برای تهیه كتاب‌های مورد نیاز خود به این نمایشگاه مراجعه كنند.

وی در توضیح تغییر زمان افتتاحیه این رویداد نیز گفت: قرار بود افتتاحیه رسمی نمایشگاه روز یكشنبه 4 آذرماه برگزار شود اما با توجه به حضور مسئولانی از شهرداری و هم چنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، مراسم رسمی افتتاحیه به روز دوشنبه 4 آذرماه موكول شد.
به گفته شهرام نیا، مراسم رسمی افتتاحیه یازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و هم چنین احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران ساعت 14 روز دوشنبه 4 آذرماه در باغ كتاب برگزار می‌شود.

دبیر نمایشگاه یاد یار مهربان هم چنین درباره تخفیف‌های ارائه شده در این رویداد،‌ ابراز كرد: ما امسال در نمایشگاه به شهروندان تخفیف 25 درصدی ارائه می‌كنیم و هم چنین كتابخانه‌های عمومی علاوه بر یارانه اعطایی از سوی نمایشگاه، از تخفیف 30 درصدی نیز بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینكه در بخش جنبی یازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان بیش از 70 نهاد و مركز همكاری می‌كنند، گفت: همچنین مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار ریال به مدارس ابتدایی، پنج میلیون ریال مدارس راهنمایی، شش میلیون و پانصد هزار ریال مدارس متوسطه و 10 میلیون ریال حوزه‌های علمیه و كتابخانه‌های عمومی سرانه اهدا شده است.

شهرام نیا درباره نظارت بر شكل هزینه یارانه‌های اهدایی به مراكز نیز توضیح داد: نظارت بر مصرف صحیح این اعتبار بر عهده وزارت آموزش و پرورش است و ما فهرستی از كتاب‌های خریداری شده از سوی هر مركز را برای مدیران منطقه ارسال می‌كنیم. هم چنین نمایندگانی از سوی دبیرخانه نمایشگاه یاد یار مهربان برای نظارت و كنترل بر شكل استفاده از كتاب‌های خریداری شده به برخی از مدارس فرستاده می‌شوند.

دبیر نمایشگاه یاد یار مهربان هم چنین مبلغ یارانه اعطایی این رویداد به مراكز مختلف را 35 میلیارد ریال دانست كه از این میزان،‌ 5 میلیارد ریال را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقبل كرده است.

از سوی دیگر عبدالحسین مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت برگزاری یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: شهرداری در سال‌های اخیر کوشیده جایگاه ویژه مطالعه و کتاب که نقش خون در رگ‌های جامعه را ایفا می‌کنند را با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی به همه اقشار جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان یادآوری کند.

عبد‌الحسین مختاباد با بیان اینکه پویایی جامعه در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر بافت فرهنگی جامعه جایگاه ویژه ای برای مطالعه قائل نشده به طوریکه ارزش محصولات فرهنگی از نوع نوشتاری به درستی از سوی نوجوانان و جوانان شناخته شده نیست از همین رو برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان فرصت مغتنمی برای فضای آموزشی پایتخت است.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نباید مختص شهر تهران باشد، افزود: نیاز جامعه به مطالعه و کتاب خوانی به قدری زیاد است که برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی به ویژه برای سنین کودک و نوجوان بیش از هر زمان دیگری ضروری جلوه می‌کند به همین دلیل باید شاهد برپایی نمایشگاه‌هایی مثل یاد یار مهربان در تمام شهرهای کشور باشیم.

نماینده مردم تهران در شورای شهر ادامه داد: بر اساس آمارها، سرانه مطالعه کشور بسیار پایین است که این بدین معناست که جامعه از پویایی لازم برخوردار نبوده و نیاز به توجه ویژه دارد چرا که کم بودن سرانه مطالعه بر تربیت کودکان و نوجوانان اثر سوء دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را راهکارمناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین همه افراد جامعه خواند و افزود: با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب شاهد رشد و تقویت انگیزه مطالعه در بین مردم هستیم. از آنجائیکه خانواده‌ها همواره از نمایشگاه‌های کتاب استقبال کرده و فرزندان شان را به خرید کتاب تشویق می‌کنند، نمایشگاه یاد یار مهربان فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین کودکان است.

مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان ساعت 14 روز دوشنبه 4 آذرماه در باغ كتاب تهران به نشانی بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)،‌ بعد از ایستگاه مترو شهید حقانی، ورودی اراضی عباس‌آباد، جنب کتابخانه ملی برگزار خواهد شد. این نمایشگاه سوم تا نهم آذرماه از ساعت 8 تا 16 میزبان علاقه مندان و هم چنین نمایندگان مراكز مختلف آموزشی برای خرید كتاب خواهد بود.

کد خبر 2180721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha