۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۲

دبیر هفته کتاب:

نمایشگاه یاد یار مهربان سرانه کتاب را در مدارس به ازای هر دانش‌آموز افزایش داده است

نمایشگاه یاد یار مهربان سرانه کتاب را در مدارس به ازای هر دانش‌آموز افزایش داده است

دبیر بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید از نمایشگاه یاد یار مهربان تاکید کرد: برگزاری مستمر نمایشگاه یاد یار مهربان در سال‌های اخیر، سرانه کتاب را در مدارس به ازای هر دانش‌آموز افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اللهیاری فومنی دبیر بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران درباره تاثیر برگزاری این نمایشگاه در افزایش سرانه مطالعه در میان دانش‌آموزان، نحوه مشارکت وزارت ارشاد و شهرداری تهران را در برگزاری این نمایشگاه، مثبت و موفق ارزیابی کرد.

اللهیاری گفت: خوشبختانه روش برگزاری نمایشگاه از استاندارد مطلوبی برخوردار است؛ نحوه انتخاب کتاب‌ها، بسته‌بندی آنها و ارسال آثار به مدارس، همگی حاکی از رعایت یک استاندارد خوب در برگزاری یک نمایشگاه کتاب در کشور است و باید این تجربه را به دست‌اندرکاران آن تبریک گفت.

وی افزود: مهمتر از اینها، اتفاقی که از نظر محتوایی رخ داده، این است که سرانه مطالعه کتاب در کشور را به ازاء هر دانش‌آموز افزایش می‌دهد و طبیعی است که هر ساله که این نمایشگاه برگزار می‌شود، تعداد جلد مطالعه شده توسط هر دانش‌آموز افزایش پیدا می‌کند.

مدیر سابق اداره کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: من در حال حاضر آمار دقیقی ندارم اما اگر قبل از برگزاری نمایشگاه‌های یاد یار مهربان، سرانه کتاب در مدارس به ازای هر دانش‌آموز به طور میانگین 1 یا 2 کتاب بوده است، برابر آمارهایی که الان وجود دارد، سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز در مدارس افزایش یافته است.

دبیر بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران همجنین لزوم گسترش نمایشگاه‌های یاد یار مهربان در دیگر شهرهای کشور را یادآور شد و گفت: ما باید تجربه نمایشگاه‌های یاد یار مهربان را گسترش دهیم. البته ما تجربه یک بار برگزاری این نمایشگاه در اصفهان و یک بار برگزاری آن در فارس را داریم. ما امیدوارم با همکاری مسئولان استان و تخصیص بودجه از سوی استانداران و نیز همکاری تنگاتنگ ادارات کل ارشاد استان‌ها و شهرداری‌های کشور، شاهد تقویت این نمایشگاه در کشور باشیم.

یازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» از سوم تا نهم آذر ماه در باغ کتاب تهران دایر است.

کد خبر 2182187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha