۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۵

«دنیای شگفت‌انگیز اطراف ما» به چاپ دوم رسید

«دنیای شگفت‌انگیز اطراف ما» به چاپ دوم رسید

«دنیای شگفت‌انگیز اطراف ما» نوشته هارون یحیی با ترجمه علیرضا عیاری از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ دوم رسیده تا نوجوانان را با خدا و نظم موجود در کائنات آشنا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، گرچه خداپرستی، فطری است و همه انسان‌ها ذاتا خداجو هستند، اما شناخت جهان هستی و کشف رمز و راز آن، راهی برای خداشناسی است. کتاب «دنیای شگفت‌انگیز اطراف ما» نوجوانان را با شگفتی‌های منظومه شمسی آشنا می‌کند. زیرا بررسی دقیق جهان نشان می‌دهد که همه چیز، از اساسی‌ترین قوانین کیهانی تا حساس‌ترین ویژگی‌های فیزیکی، به صورتی ترتیب داده شده‌اند که از حداکثر دقت برخوردار باشند. وقتی متوجه می‌شویم این دقت به اندازه‌ای برای وجود انسان ایده‌آل است که نه تنها به بقا بلکه به ترقی آنها منجر می‌شود، شگفت‌زده می‌شویم.

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: «از سرعت انبساط دنیا گرفته تا موقعیت زمین در کهکشان راه شیری، از طیف تشعشعات خورشید گرفته تا مقدار غلظت آب برای وجود انسان، مناسب هستند و هیچ‌یک از این عوامل توسط تصادفات محض برای زندگی ایده‌آل نشده است. این حقیقت که هزاران عنصر و شرایط باهم ترکیب شده‌اند تا این ترکیب را به‌وجود آورند، معجزه‌ای فراتر از محدوده درک انسان است.

از سوی دیگر تمامی داده‌های علمی، نشان می‌دهند که در هیج جا یا هیچ مکانی در دنیا، جایی برای شانس یا تصادف وجود ندارد. از اولین لحظه شروع دنیا تا آخرین لحظه، جهان با نهایت جزئیات توسط خداوند حکیم طراحی شده است...»

کتاب «دنیای شگفت‌انگیز اطراف ما» نوشته هارون یحیی با ترجمه علیرضا عیاری از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه‌های سنی «د» و «هـ» منتشر شده است. این کتاب، سه فصل را دربرمی‌گیرد.

در نخستین فصل کتاب با شگفتی‌های خلقت منظومه شمسی و نظمی باورنکردنی که همراه با انفجار است و هماهنگی بین پروتون‌ها و الکترون‌ها آشنا می‌شویم و در دومین فصل، موقعیت و وضعیت منظومه شمسی در کهکشان، توازن در زمین، تراکم و غلظت هوا و ... را می‌شناسیم.

آخرین و سومین فصل از کتاب «دنیای شگفت‌انگیز اطراف ما» به این مقوله می‌پردازد که حتی ساده‌ترین موجودات زنده هم تصادفی به‌وجود نیامده‌اند و در پشت تنوع سلول‌ها معمایی است. اگر می‌خواهید با این معما آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب را بخوانید.

کد خبر 2195144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha