۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۱۴

نمایشگاه «مولود کعبه» در موزه هندوستان افتتاح شد

نمایشگاه «مولود کعبه» در موزه هندوستان افتتاح شد

همزمان با برپایی نمایشگاه عکس محمد خوشرو با عنوان «مولود کعبه» در موزه سالار جنگ هندوستان، معاونت هنری از برپایی نمایشگاه‌های هنری با رویکرد مذهبی در سایر کشورهای جهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ایام ولادت امیرالمومنین‌علی (ع) نمایشگاه عکس «مولود کعبه‌» با حضور آیت‌الله مهدوی‌پور نماینده مقام معظم رهبرى در كشور هندوستان، سركنسول جمهورى اسلامی ایران در شهر حیدرآباد هند و مهدى افضلى مدیرعامل مؤسسه توسعه‌ هنرهاى معاصر و احترام علی‌خان رییس موزه سالار جنگ افتتاح شد.

در این نمایشگاه آثار تجسمی که شامل سى عكس از مجموعه عکس‌هاى محمد خوشرو از بارگاه مطهر حضرت على، امام حسین، حضرت عباس، حرمین شریفین ائمه‌ معصوین در شهرهاى كاظمین و سامرا و همچنین حرم مطهر امام رضا (ع) و تعدادى آثار خوشنویسى از استادان این رشته‌ هنرى با موضوع امام علی (ع) است در موزه سالار جنگ حیدرآباد در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

در این مراسم جمعی از مسئولان ایران و هند از نمایشگاه بازدید کردند و رییس موزه سالار جنگ ضمن تقدیر از هیات ایرانی برگزارکننده این نمایشگاه از هنرمندان و آثار هنری ایرانی به عنوان آثار فاخر و ماندگار یاد کرد.

همچنین آیت‌ا‌لله مهدوی‌پور در سخنرانی افتتاحیه این نمایشگاه درباره ویژگی‌های حضرت علی (ع) صحبت کرد و با تشکر از رییس موزه سالار جنگ برای برگزاری این نمایشگاه که با نام و مناسبت میلاد مولود کعبه در حیدرآباد برگزار شده است؛ از این نمایشگاه مانند نوری در ظلمت یاد کرد.

در ادامه مهدى افضلى مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر با تقدیر از كلیه‌ كسانى كه در شكل‌گیرى این اقدام ارزشمند همراهى همكارى داشتند، آمادگى معاونت امور هنرى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى را براى ادامه‌ نمایش این آثار در سایر شهرهاى هندوستان را نیز اعلام كرد و ابراز امیدوارى كرد كه اینگونه آثار در سایر كشورهای جهان نیز به نمایش در آید.

نمایشگاه «مولود کعبه» به پیشنهاد خانه فرهنگ ایران در بمبئی و با همت سرکنسولگری ایران در حیدرآباد و همکاری موسسه توسعه هنرهای معاصر، مؤسسه توسعه متوازن ایرانیان، موسسه تحریرکارگاه خیال، موزه سالار جنگ حیدرآباد برگزار شد و به مدت 10 روز ادامه دارد.

در این نمایشگاه 30 قطعه عكس از محمد خوشرو در ابعاد بزرگ به نمایش درآمده است. تمركز سوژه‌اى این آثار، حرم امام على (ع) است اما از كربلاى معلى، مشهد مقدس و بین الحرمین نیز عكس‌هایى در زوایاى كمتر دیده شده به تماشا گذاشته شده است. این عكس‌ها برگزیده دو كتاب نفیس و جامع عكس «سجده صاحبنظران» و «بر آستان رضا» است كه خوشرو آنها را در سه سال اخیر به تصویر کشانده است.

خوشرو متولد ١٣٤٩ است و از سال ١٣٨٥ آثارش در ٩ نمایشگاه انفرادى در گالری‌هاى ماه مهر، اعتماد، شكوه، موزه ملك ، فرهنگسراى بهمن ... و نیز رویدادهاى جمعى نظیر «چشم درون» موزه هنرهاى معاصر، «به روایت عكاسان معاصر ایران» گالرى پردیس ملت و نمایشگاه تصویر سال به تماشا درآمده است.

کد خبر 2292205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha