۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۴

شماره جدید «جهان کتاب» روی پیشخوان آمد

شماره جدید «جهان کتاب» روی پیشخوان آمد

شماره‌های 299 و 300 ماهنامه جهان کتاب در قالب یک شماره، منتشر شده و به روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، این شماره جهان کتاب با مطلبی درباره مهدی حمیدی شیرازی به مناسبت صدمین سالگرد تولد وی آغاز می‌شود و با مقاله‌ای از عبدالحسین آذرنگ با عنوان «تشکل و انسجام در عرصه ویرایش(2)» ادامه پیدا می‌کند.

«زیبا و خیال‌انگیز و واقعی» شامل یادداشتی درباره رمان «کافکا در کرانه» مطلب بعدی این مجله است. در ادامه نیز کتاب‌های «اسکندرنامه»، «کتاب‌شناسی موضوعی ویرایش»، «از جامعه ایرانی تا میهن ترکی»، «روایت تهران»، «درباره فردیت و فرم‌های اجتماعی»، 3 کتاب «در باب طبیعت انسان»، «ریشه چهارگان اصل دلیل کافی» و «فلسفه شوپنهاور» از آرتور شوپنهاور، «خارج از خط»، «سرود مردگان»، «بنفش ِ بنفش‌های جهان» و مجموعه شعر «فکر کنم باران دیشب مرا شسته است امروز (تو)ام» کتاب‌هایی هستند که در قالب مقالات، معرفی شده‌اند.

سراشیب به‌هم ریختگی ترکیه و 200 ساله شدن رمان «غرور و تعصب» از موضوعاتی هستند که تعدادی از مطالب این شماره جهان کتاب به آن‌ها اختصاص پیدا کرده است. بخش «هزار و یک داستان» این نشریه نیز شامل معرفی کوتاه کتاب‌های مختلف می‌شود که در این شماره، کتاب‌های «آب و هوای چند روز سال»، «الفبای قطعه‌ای از جهنم»، «این‌جا همه‌چیز موقتی است»، «این سفیدی برف نیست؟»، «بزرگراه بزرگ»، «پیش از آب شدن برف‌ها»، «چشم هیچکاک»، «دلواپسی‌ها»، سرطان جن»، «صبح به خیر گونگادین»، «طبقه دومی‌ها»، «کفش‌هاتو جفت کن»، «گرفتاری‌های یک ببر خوشبخت»، «گذر از کوچه رندان» و «لک‌نت» معرفی شده‌اند.

در قسمت «وقت شعر» نیز مجموعه‌های شعر معرفی شده‌اند که اسامی آن‌ها به این ترتیب است: «آهوان ملل»، «از میز من صدای درختی می‌آید»، «تیترهای درشت سیاه‌ترند»، «کافه بامداد»، «کوتاه بیا! عمرم به نیامدنت قد نمی‌دهد...» و «واقعیت رویای من است». بخش دیگر نیز معرفی کوتاه است که در آن تعدادی از کتاب‌های حاضر در بازار نشر، در قالب مطالب کوتاه معرفی می‌شوند. مطالب پایانی این مجله پیش از بخش ویژه ادبیات کوتاه و نوجوان، مقاله‌هایی درباره محمدابراهیم باستانی پاریزی، ریچارد فرای و سید رضا انزابی‌نژاد به قلم فرخ امیریار، کاوه بیات، تورج دریایی و سعیدالله قره‌بگلو را در بر می‌گیرد.

این مجله با 80 صفحه و قیمت 7 هزار تومان به روی پیشخوان آمده است.

کد خبر 2305848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha