۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳

«جهان کتاب» جدید منتشر شد

«جهان کتاب» جدید منتشر شد

شماره جدید مجله جهان کتاب منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره سیصد و چهل و یکم ماهنامه «جهان کتاب» برای مهرماه به تازگی منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمده است.

این شماره از مجله پیش رو هم با «نامه ای از پراگ» آغاز می شود که سلسله نوشته هایی را از پرویز دوائی مترجم ایرانی را در بر می گیرد. عنوان این مطلب «عروسک چینی...» است.

در مطلب بعدی با عنوان «نامه اعمال روشنفکران» نوشته فرخ امیرفریار به کتاب «نامه به سیمین» اثر ابراهیم گلستان می پردازد. «در مرداب ناگفته ها» هم که در ادامه این مقاله چاپ شده، کتاب «آیه های آه» شامل ناگفته های زندگی فروغ فرخزاد، توسط فریده حسن زاده مورد بررسی قرار گرفته است. یکی از مقالات این مجله، «یهودیت در جدال با مدرنیسم» است که با محوریت نقد رمان «خانواده موسکات» نوشته آیزاک باشویس سینگر نوشته شده است. مقاله دیگر هم «بهیموت، لویاتان و راه طی  شده سیاست» است که کتاب بهیموت لویاتان در آن مورد بررسی قرار گرفته است.

«تربیت سیاسی در اندیشه هابز»، «مبانی اسطوره‌شناسی»، «سعدی و مسائل اجتماعی»، «ادبیات و تاریخ‌نگاری آن» هم کتاب هایی هستند که در ادامه معرفی شده اند.

یکی از مطالب این شماره جهان کتاب، کتاب جدید جان لوکاره با نام «میراث جاسوسان» توسط مریم زارع مهرجردی معرفی شده است. در ادامه، مطلب «ده شبی که ایران را لرزاند» نوشته مجید رهبانی درباره کتاب «شب های نویسندگان و شاعران ایران» اثر محمدحسین خسروپناه است.

صد و دهمین سال تولد علی اصغر حریری ادیب و پزشک تبریزی بهانه نوشته مقاله «علی‌اصغر حریری: ستایشگر سنّت، نکوهشگر تجدد» به قلم کامیار عابدی است که در ادامه اش، «بازکردن کتابخانه‌ام: سخنی در جمع‌آوری کتاب» نوشته والتر بنیامین با ترجمه فائقه سرشوقی چاپ شده است. پس از این مطلب هم پانزدهمین قسمت از مجموعه «نام های آثار ادبی از کجا آمده اند؟» نوشته گری دِکستِر با ترجمه پرتو شریعتمداری درج شده است.

۷ رمان و مجموعه داستان «بگو... یک» اثر مجید دانش آراسته، «بی‌ باد، بی پارو» نوشته فریبا وفی، «جلبک» از کتایون سنگستانی، «حالم خوب نیست» نوشته فائزه طباطبایی، «در خلوت چمدان‌ها» از مژگان قاضی‌زاده، «دو» نوشته حسن محرمی پارام و «سوگواری برای شوالیه‌ها» نوشته مرتضی کربلایی‌لو هم آثاری هستند که در بخش «هزار و یک داستان» مورد بررسی قرار گرفته اند.

مطلب بررسی دو دفتر شعر «آمد و رفت مشعل ها» از علیرضا عباسی و «نیلوفر نام دیگر زخم است» سروده نیلوفر شریفی هم در صفحه «وقت شعر» این مجله درج شده است.

در بخش «معرفی کوتاه» این شماره ۱۲ کتاب معرفی شده در بخش پایانی هم که طبق معمول، «تازه های بازار کتاب» است تعدادی از آثار تازه وارد به بازار نشر کشور معرفی شده اند.

این مجله با قیمت ۱۰ هزار تومان روی پیشخوان آمده است.

کد خبر 4114245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha