۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۲۴

سید احمدی در گفتگو با مهر؛

ترانزیت 1.7 میلیارد دلاری کالا از گمرکات آذربایجان غربی

ترانزیت 1.7 میلیارد دلاری کالا از گمرکات آذربایجان غربی

ارومیه - خبرگزاری مهر: ناظر گمرکات آذربایجان غربی از ترانزیت 1.7 میلیارد دلاری کالا از طریق گمرکات و مبادی رسمی ورودی و خروجی استان از ابتدای سالجاری تا کنون خبر داد.

میر هاشم سید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ترانزیت یک میلیارد و 709 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات آذربایجان غربی از ابتدای سالجاری تا کنون، افزود: در این راستا 649 هزار و 747 تن کالا از گمرکات استان طی این مدت ترانزیت شده است.

وی از افزایش 44 درصدی در وزن کالاهای ترانزیت خارجی و 17 درصدی در ارزش دلاری این نوع کالاها خبر داد و اعلام کرد: این میزان کالا در قالب 68 هزار و 887 تن ترانزیت خارجی از مبادی گمرکی استان وارد کشور شده که ارزش ریالی این کالاها 648 میلیون و 402 هزار و 859 دلار برآورد شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به افزایش 16 درصدی در وزن کالاهای ترانزیت خارجی(مقصد) طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، اظهار داشت:‌ ارزش دلاری این کالاها نیز در این مدت نسبت به سال گذشته 62 درصد رشد داشته است.

سید احمدی میزان ترانزیت خارجی مبدا را نیز 580 هزار و 860 تن  دانست و با بیان اینکه ارزش دلاری این کالاها یک میلیارد و 61 میلیون و 554 هزار دلار است، ادامه داد: در این راستا شاهد افزایش 48 درصدی در وزن کالاهای ترانزیت شده از مبادی گمرکاتی بودیم.

وی با اشاره به ترانزیت داخلی انجام گرفته در این مدت از طریق گمرکات استان، وزن کالاهای ترانزیت شده را 23 هزار و 627 تن اعلام  و با اشاره به اینکه ارزش دلاری این کالاها 45 میلیون و 134 هزار و 861 دلار بود، ادامه داد: همچنین طی این مدت
بالغ بر 204 هزار تن کالا به ارزش 251 میلیون دلار از طریق گمرکات آذربایجان غربی وارد کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 162 هزارتن به ارزش 225 میلیون دلار بود، عنوان کرد: میزان واردات از طریق گمرکات استان طی این مدت در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزن 26 درصد و از نظر ارزش دلاری 12 درصد رشد را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی سهم ارزشی کالاهای وارداتی از گمرکات استان را 97 درصد اعلام کرد و افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون 3 هزار تن کالا به ارزش 9 میلیون دلار از طریق بازارچه‌ های مرزی وارد شده که از نظر وزن شاهد افزایش 273درصدی و از نظر ارزش دلاری شاهد افزایش 325درصدی واردات از طریق بازارچه‌ها هستیم.

سیداحمدی جمع کل واردات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان را در سال جاری 207 هزار تن به ارزش 260 میلیون دلار دانست و اظهار داشت: در مقایسه آماری جمع کل واردات استان از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی شاهد افزایش 27 درصدی از نظر وزن کالاهای وارداتی و افزایش 15 درصدی از نظر ارزش دلاری هستیم.


 

کد خبر 2369812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha