۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۲

روایت «پیوند» از زندگی شهید مفتح

روایت «پیوند» از زندگی شهید مفتح

مستند «پیوند» به زندگی و مبارزات شهید مفتح، پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، «پیوند» از مجموعه «روزها»، مستندی است محصول خانه مستند انقلاب اسلامی‌ که به کارگردانی ایمان گودرزی به شرح فعالیت‌‌های فکری، مبارزاتی سیاسی و عقیدتی شهید مفتح به عنوان نظریه‌پرداز پیوند حوزه و دانشگاه، در سال‌‌های پیش از انقلاب تا شهادت او می‌پردازد.

برنامه پیوند شهید مفتح

وی در همدان نزد افرادی چون آخوند ملاعلی دروس اولیه فقه را آموخت و تنها ۱۵ سالش بود که برای تکمیل تحصیلات حوزوی رهسپار قم شد و توانست از محضر اساتید برجسته‌ای همچون امام خمینی(ره)، آیت الله طباطبایی بروجردی، آیت الله گلپایگانی و آیت الله محمد حسین طباطبایی استفاده کند هرچند حوزه تنها مکانی نبود که او برای کسب دانش به آنجا رفت بلکه روحیه و علاقه‌ای که داشت سبب شد تحصیلات جدید را نیز ادامه دهد و در رشته فلسفه موفق به اخذ مدرک دکتری شود.

برنامه پیوند شهید مفتح

محمد مفتح را پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه می‌دانند هرچند او خود نیز عقیده داشت ایده اصلی این کار را شخص امام راحل در قالب انقلاب اسلامی‌ که دارای ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و فلسفی بود بنیان نهاد.

او سابقه تدریس در دانشگاه تهران و همزمان با تدریس استاد شهید، مرتضی مطهری را نیز داشت و همچنین در حسینیه ارشاد و پس از آن در مسجد جاوید کلاس‌‌های مختلفی را برای جوانان به ویژه دانشجویان تشکیل می‌داد.

برنامه پیوند شهید مفتح

مستند «پیوند» ترکیبی از مصاحبه با فرزندان و اهالی مسجد قبا و عکس و فیلم‌‌های آرشیوی است که ساعت ۲۰ روز پنجشنبه ۲۷ آذر پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۸ همزمان با سالروز شهادت مفتح، از شبکه افق به نمایش در می‌آید.

کد خبر 2445985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha