۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۰۵

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت:

نخستین نمایشگاه پتو برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه پتو برگزار می‌شود

مدیرکل پوشاک وزارت صنعت از برگزاری نخستین نمایشگاه پتو همزمان با نمایشگاه مد و لباس فجر خبر داد و گفت: این نمایشگاه سه روزه از ۱۸ اسفند ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، گلنار نصراللهی در نشست خبری پنجمین جشنواره مد و لباس فجر که امروز ۸ اسفند ماه در تالار وحدت برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: یکی از مشکلات عمده ما در زمینه پتو، قاچاق است، همان گونه که با این معضل اساسی در حوزه پوشاک هم روبرو هستیم. ما تولیدات کمی و کیفی خوبی در این زمینه داریم، اما همچنان قاچاق پتو یکی از مشکلات جدی ما است. این نمایشگاه سه روزه بر آن است تا محصولات باکیفیت داخلی را با طرح ها و نقش های ایرانی معرفی کند.

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تاثیرات کارگروه مد و لباس افزود: یکی از مهمترین اثرات این کارگروه، تبیین مضامینی چون مد و طراحی بوده است. پیش از این مد را مصرف گرایی می دانستند، اما امروز مد و طراحی به بخش های لاینفک صنعت پوشاک تبدیل شده و انجمن هایی چون انجمن طراحان شکل گرفته است.

او وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت را به دو بخش عمده تقسیم کرد و افزود: تولید و بازرگانی برعهده ماست. در زمینه تولید می کوشیم کالایی طراحی و ارائه شود که دارای ارزش افزوده بیشتری است به همین خاطر به سمت تولید پوشاک با الیاف طبیعی رفته ایم. بخش دیگر به توزیع کالای تولید شده بر می گردد.

نصراللهی به ارتباط خوب میان انجمن طراحان و وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره و بیان کرد: امروز بهره گرفتن از حضور طراحان در صنعت نساجی بسیار بیشتر از قبل شده چراکه ضرورت استفاده از طرح های مناسب و مطابق با شئونات اسلامی برجسته تر و پررنگ تر شده است.

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن از تشکیل انجمن صنفی پوشاک خبر داد و افزود: ما ارتباط نزدیکی با واحدهای صنفی داریم امیدوارم در سال جدید تولید پوشاک صنعتی را شاهد باشیم. یکی دیگر از مواردی که برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده تولید چادر مشکلی است. ماشین آلات لازم برای این کار تشکیل شده جلسات مختلفی با سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته ایم تا در سال جاری به تولید انبوه چادر مشکلی بپردازیم.

نصراللهی به ضرورت حمایت مصرف کنندگان از تولیدات داخلی اشاره و بیان کرد: یک عدم توجهی در ارتباط با محصولات داخلی وجود دارد، یعنی مشتریان ترجیح می دهند از برندهای خارجی با قیمت بالاتر و حتی کیفیت نازل تر استفاده کنند تا آنجا که ممکن است برخی تولیدات داخلی با مارک و برند خارجی عرضه شود. ما باید این طرز تفکر را اصلاح و تعدیل کنیم.

به گفته وی، برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های مد و لباس یکی از راه های تعدیل این طرز تفکر است به این معنی که مصرف‌کنندگان را با تولیدات خوب و با کیفیت ایرانی آشنا می کند؛ چراکه محصولات ایرانی از طرح و رنگ و کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و چه خوب اگر ما بتوانیم پوشاکی تولید کنیم که هم با فرهنگ ما تناسب دارد هم خوش دوخت و با کیفیت است.

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین بیان کرد: قرار است در پنجمین جشنواره مد و لباس از تولیدکننده برتر که همکاری خوبی با بخش طراحی داشته، تقدیر شود.

کد خبر 3567638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha