۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۶

فرماندار نهاوند خبر داد:

مقبره «شیخ ابوالعباس نهاوندی» ساماندهی شد

مقبره «شیخ ابوالعباس نهاوندی» ساماندهی شد

نهاوند - فرماندار نهاوند از ساماندهی مقبره «شیخ ابوالعباس نهاوندی» خبر داد و گفت: معرفی هر چه بیشتر شخصیت این عارف بزرگ به رونق گردشگری نهاوند کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم حمیدوند ظهر سه شنبه در بازدید از مقبره شیخ ابوالعباس نهاوندی با بیان اینکه عارف بزرگ شیخ ابوالعباس نهاوندی در عصر عطار نیشابوری زندگی می کرده اما آنچنان که باید برای مردم معرفی نشده است، گفت: شیخ ابوالعباس نهاوندی مدتی در بغداد به کسب علم و معرف مشغول بوده که این مهم نشان دهنده جایگاه رفیع شهرستان نهاوند در آن دوران است که دارای جایگاه علمی بوده و در اوج پیشرفت و ترقی قرار داشته است.

کریم حمیدوند با اعلام آمادگی برای معرفی هر چه بیشتر شخصیت این عارف بزرگ قرن چهارم هجری گفت: باید برای معرفی این عارف وارسته همایشی ملی با فراخوان مقاله برگزار شود چراکه می تواند زوایای عرفانی و علمی این عارف را بیشتر معرفی کند و موجب معرفی زوایای تاریخی شهرستان نهاوند در دوره های تاریخی گذشته باشد.

وی افزود: همان گونه که موقعیت طبیعی و آب و هوای خوب نهاوند از جمله موهبت های الهی این شهرستان هستند، وجود این بزرگان نیز موهبت هایی است که علاوه بر تاثیرمعنوی بر مردم می تواند باعث رونق گردشگری شهرستان شود.

فرماندار نهاوند گفت: معرفی این بزرگان الگوی خوبی در زمینه مجاهدت علمی برای جوانان شهرستان است تا بدانند اینگونه افراد با امکانات آن زمان برای تحصیل حتی به بغداد که دارای فاصله زیادی از شهر محل سکونتشان بود می رفتند و در شرایط سختی تحصیل می کردند.
 

کد خبر 3736771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha