۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۵

استاندار خوزستان تاکید کرد؛

لزوم رفع مشکل طرح آماک/ مراقبت های زیست محیطی درنظر گرفته شود

لزوم رفع مشکل طرح آماک/ مراقبت های زیست محیطی درنظر گرفته شود

اهواز ـ استاندار خوزستان گفت: باید بدانیم مشکل طرح آماک کجاست که چند سال است درگیر دعوای حقوقی شده و دود آن در چشم مردم می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز سه شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اهواز در محل استانداری، اظهار کرد: زحمات شرکت ملی نفت و مناطق نفتخیز را ارج می گذاریم و اینکه یک کشوری ظرفیت تولید بیشتری داشته باشد قدرتش هم برای مسائل فی مابین بالا می رود.

وی افزود: باید قدرت ظرفیت بالا را ایجاد کنیم تا بتوانیم در بازار جهانی تأثیرگذار باشیم. قدرت مانور و تأثیرگذاری شما در بازار جهانی با افزایش میزان تولید به یک میلیون بشکه در روز بیشتر شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: وزارت نفت هم یک وزارتخانه است که متولی تولید نفت است و درآمد را به خزانه پرداخت می کند ولی تعیین کننده هزینه های درآمد نفت نیست.

شریعتی عنوان کرد: گلایه داریم که وقتی گاز ساطع شده از تولید نفت افزایش پیدا کند آلودگی هوا نیز بیشتر می شود و تبعاتش متوجه مردم خوزستان است.

وی ادامه داد: اگر یک افتخار ملی ایجاد شده به تبع آن باید در مقابل خسارت های وارد شده به خوزستان یک عوارضی پرداخت شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: باید این روند اصلاح لازم و کنترل گازهای ساطع شده را داشته باشیم مثل تمام دنیا که ضمن تولید نفت مراقبت های زیست محیطی را نیز دارند. همچنین مسائل زیست محیطی و سلامت مردم خوزستان هم باید به آن توجه شود.

شریعتی گفت: باید بدانیم مشکل طرح آماک کجاست که چند سال است درگیر دعوای حقوقی شده و دود آن در چشم مردم می رود؟

کد خبر 3799047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha