۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۲

کوچکی‌نژاد در تذکر آئین‌نامه‌ای مطرح کرد؛

انتقاد از تخلف هیأت رئیسه مجلس در پیگیری سؤال۱۳۰نماینده از روحانی

انتقاد از تخلف هیأت رئیسه مجلس در پیگیری سؤال۱۳۰نماینده از روحانی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، از تخلف هیأت رئیسه در عدم پیگیری سؤال ۱۳۰ نماینده از رئیس‌جمهور درباره مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با ارائه تذکر آئین‌نامه‌ای با اشاره به مواد ۲۱۲ و ۲۱۳ آئین‌نامه داخلی مجلس و نیز با یادآوری سوگند اعضای هیأت رئیسه برای عمل به آئین‌نامه اظهار داشت: مطابق ماده ۲۱۲ آئین‌نامه، هیأت رئیسه موظف است سؤالات نمایندگان از رئیس‌جمهور و وزرا را به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد و بر اساس ماده ۲۱۳، کمیسیون یک هفته برای بررسی فرصت دارد.

وی افزود: رئیس‌جمهور نیز یک ماه مهلت دارد که با حضور در مجلس، پاسخ سؤالات را بدهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۳۰ نفر از نمایندگان هنوز بر روی سؤالات خود از رئیس‌جمهور درباره مشکلات مربوط به مؤسسات مالی و اعتباری باقی هستند.

کوچکی‌نژاد گفت: دیروز در برخی شهرها سپرده‌گذاران این مؤسسات تظاهرات کردند و این مشکل هم دارد امنیتی می‌شود، چون مردم گرفتارند.

وی تصریح کرد: هیأت رئیسه سوگند خورده است که به آئین‌نامه عمل کند، چرا به سوگند خود پایبند نیست!؟

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: هفته گذشته با حضور رئیس کل بانک مرکزی در این رابطه تصمیم گرفته شد و آنها تا این هفته فرصت دارند و هیأت رئیسه هم با شدت پیگیر است.

وی افزود: شما هم اگر نکته‌ای دارید به هیأت رئیسه اعلام کنید که پیگیری کنیم.

کد خبر 4034366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha