۵ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۴۹

رئیس گروه سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

اعتیاد به طور مستقیم و غیرمستقیم یک چهارم جامعه را درگیر کرده است

اعتیاد به طور مستقیم و غیرمستقیم یک چهارم جامعه را درگیر کرده است

تبریز- رئیس گروه سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: اعتیاد به طور مستقیم و غیرمستقیم یک چهارم جامعه را درگیر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا رجبی عصر امروز سه شنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با مواد مخدر در تبریز با تکیه بر فلسفه و هدف اجرای چنین کارگاهی، اظهار داشت: معضل مواد مخدر یکی از دغدغه ها و چالش های اصلی همه جوامع است و بحران محیط زیست، تغییر اکوسیستم، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان جزو چند مسئله اصلی در جهان محسوب می شود و متأسفانه در کشور ما هم وضعیت مطلوبی در این حوزه ها نداریم.

وی با بیان اینکه ما سه میلیون معتاد رسمی در کشور داریم، ادامه داد: متأسفانه اعتیاد به طور مستقیم و غیر مستقیم یک چهارم از افراد را درگیر کرده است و گسترش آن در جوامع مختلفی چون؛ روستایی، عشایری و حوزه زنان وضعیت ما را نامطلوب تر ساخته است.

رئیس گروه سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به رشد مهاجرت، رشد جمعیت سالخورده و پیر، خشکی آب و هوا، آن ها را از بسترها و عوامل گرایش به مواد مخدر برشمرد و گفت: برکامه انتظاری که آحاد جامعه از قشر روستایی و عشایری داریم، متأسفانه  شاهد رشد چشمگیر در این حوزه بودیم و هستیم.

وی با تکیه بر تفاهم نامه منعقد شده این کارگروه با تعاون روستایی متذکر شد: مصمم هستیم با برگزاری این کارگاه های آموزشی و آگاه سازی در بین جوامع روستایی در خصوص بحث پیشگیری و مصونیت از این عارضه بسیار شوم گام های مؤثری را در آینده برداریم و از رشد و انتشار عوارض و آسیب های آن جلوگیری کنیم.

شایان ذکر است در این کارگاه آموزشی که برای پیشگیری، شناسایی علل و راه های درمان، کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد در جوامع روستایی و عشایری که در سطح کشور سه استان به صورت پایلوت برای اجرای آن انتخاب شده و استان آذربایجان شرقی به عنوان اولین استان برگزار کننده برای برپایی دو روزه این کارگاه آموزشی است، مطالب و مباحث مرتبط با شناخت مواد مخدر توسط سرهنگ باغبان و مطالب و مباحث مرتبط با پیشگیری از اعتیاد در جوامع روستایی توسط کارشناسان تدریس شد.

کد خبر 4183702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha