۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸

کیسه‌های پلاستیکی سرگردان در طبیعت

کیسه‌های پلاستیکی سرگردان در طبیعت

همدان - افزایش روزافزون تعداد کیسه‌های پلاستیکی که محیط زیست را آلوده می‌کند زنگ خطری برای نابودی زمین است.

به گزارش خبرنگار مهر، کیسه‌های پلاستیکی باعث ایجاد آلودگی، از بین رفتن حیات وحش و استفاده‌ زیاد از منابع ارزشمند زمین مانند نفت می‌شود ولی اکثر ما از عواقب استفاده‌ زیاد از کیسه‌های پلاستیکی که در آینده رخ خواهد داد آگاه نیستیم.

اکثر کیسه‌های پلاستیکی بعد از استفاده به محل‌های دفن زباله منتقل می‌شود و هر ساله به تعداد کیسه‌های پلاستیکی که محیط زیست را آلوده می‌کند افزوده می‌شود و با تبدیل شدن این کیسه‌ها به زباله آن‌ها راه خود را به سوی راه‌های آبی، پارک‌ها، سواحل و خیابان‌ها در پیش می‌گیرند.

بسیاری از حیوانات کیسه‌های پلاستیکی را به اشتباه به جای غذا می‌خورند و جان خود را از دست می‌دهند و بدتر آن که پلاستیک خورده شده حتی بعد از مرگ حیوان و از بین رفتن جسد آن نیز دست نخورده باقی می‌ماند.

یکی از شدیدترین اثرات زیست محیطی کیسه‌های پلاستیکی آن است که این مواد غیر قابل تجزیه هستند و تجزیه‌ آن‌ها حدود ۴۰۰ سال زمان می‌برد و هیچ کس آنقدر عمر نخواهد کرد که شاهد تجزیه‌ پلاستیک باشد .

باید برای داشتن محیط زیستی پاک و سبز هر زمان و هر کجا که ممکن بود به جای پلاستیک از جایگزین‌های مناسب استفاده کنیم و مصرف پلاستیک را کاهش دهیم و در نجات سیاره‌ زمین سهیم باشیم.

کد خبر 4262847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha