۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۹:۳۵

این هفته در شهر کتاب؛

مجموعه‌کتاب «فیلم به مثابه فلسفه» نقد و بررسی می‌شود

مجموعه‌کتاب «فیلم به مثابه فلسفه» نقد و بررسی می‌شود

مجموعه‌کتاب «فیلم به مثابه فلسفه» روز سه‌شنبه ۲۰ آذر در مرکز فرهنگی شهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه‌کتاب «فیلم به مثابه فلسفه» که به تازگی توسط نشر لگا چاپ شده، روز سه‌شنبه ۲۰ آذر در مرکز فرهنگی شهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

مجموعه فیلم به‌مثابه فلسفه، ۱۰ کتاب در مورد ۱۰ فیلم مهم و اثرگذار سینمای جهان است که با رویکرد فلسفی و نگرشی نو، با ترجمه و نگارش صالح نجفی توسط نشر لِگا منتشر شده است.

دست‌اندرکاران تهیه این مجموعه نوشته‌اند: در مجموعه فیلم به‌مثابه فلسفه به‌دنبال بیان نظریه‌های مختلف فلسفی درباره فیلم نیستیم، بلکه بیشتر در نظر داریم هر فیلمی را که می‌بینیم یا به تعبیری هر فیلمی را که «می‌خوانیم»، به عنوان یک متن فلسفی ورق بزنیم. در این‌جا فیلم‌ها را متنی فلسفی قلمداد می‌کنیم. مواجهه‌ای که متفاوت از نقد فیلم عمل می‌کند.

کازابلانکا، همشهری کین، پرسونا، راشومون، سال گذشه در مارین‌باد، آنی هال، کپی برابر اصل، ماگنولیا، حرکت اشتباه، و کتابی دیگر تحت عنوان سینما به‌مثابه تمثیلِ غار افلاطون عناوین این مجموعه هستند.

نشست نقد و بررسی این مجموعه با حضور مازیار اسلامی و صالح نجفی همراه خواهد بود.

این برنامه سه‌شنبه ۲۰ آذر از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

کد خبر 4478760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha