۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۴

توسط نشر لگا انجام شد؛

عرضه عناوین اولیه مجموعه ۱۰ جلدی «عشق در سینما»

عرضه عناوین اولیه مجموعه ۱۰ جلدی «عشق در سینما»

۵ عنوان از مجموعه ۱۰ جلدی «عشق در سینما» نوشته صالح نجفی توسط نشر لگا منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ۵ عنوان اول مجموعه ۱۰ جلدی «عشق در سینما [تحلیل و واکاوی فیلم‌ها]» نوشته صالح نجفی طی روزهای گذشته توسط نشر لگا منتشر و در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

صالح نجفی پیش از این مجموعه، مجموعه «فیلم به‌مثابه فلسفه» را با همکاری همین ناشر منتشر کرد و «عشق در سینما» هم با همان فرم و قالب منتشر شده است. هرکدام از مجلدات این مجموعه، تحلیل یکی از فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینماست.

صالح نجفی در معرفی این مجموعه نوشته است: اورسن ولز معتقد است دو چیز هست که به‌هیچ‌وجه نباید روی پرده نشان داد: اجرای واقعی عمل جنسی و دعا به درگاه پروردگار. شاید این مهم‌ترین چالش سینما باشد: عشق را چگونه باید، اگر اصلاً بتوان، روی پرده نشان داد / بازنمایی کرد؟

هر مجلد از این مجموعه با ۶۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه، قطع پالتویی و قیمت ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

کتاب مهم دیگری که این ناشر امسال به نمایشگاه آورده، «متفکران بزرگ زیبایی‌شناسی» است که درباره ۲۱ متفکر بزرگ حوزه زیبایی‌شناسی است. در این کتاب همچنین زیبایی‌شناسی قرون وسطا و تحولات معاصر مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این کتاب حاصل گردآوری و تدوین الساندرو جُوانِلی و ترجمه امیر مازیار، صالح نجفی، داود میرزایی، هادی ربیعی، مریم خدادادی و گلنار نریمانی است.

در این کتاب به چهره‌هایی پرداخته شده که معمولاً در رده فیلسوفان تحلیلی قرار نمی‌گیرند و به حوزه «فلسفه قاره‌ای» تعلّق دارند: مارتین هایدگر، والتر بنیامین و تئودور آدورنو. همچنین حجم قابل‌توجهی از مطالب کتاب، به زیبایی‌شناسی معاصر اختصاص دارد؛ یعنی ۶ فصل که بعد از دهه ۱۹۵۰ مربوط اند و در آن‌ها مونرو بیردزلی، نلسون گودمن، ریچارد ولهایم، آرتور دانتو و کندل والتون معرفی و عقایدشان تشریح می‌شود. پس از این فصول هم یک فصل درباره تحوّلات معاصر آمده که مکمل آن‌هاست. این فصل نهایی در حجم محدود به دیدگاه‌های شخصیت‌های مهمی می‌پردازد که فصلی به آن‌ها اختصاص داده نشده؛ به‌ویژه فرانک سیبلی (۱۹۹۶-۱۹۳۲) و جورج دیکی (-۱۹۶۲).

برخی از نویسندگان کتاب بین چهره‌هایی که به آن‌ها پرداخته شده، حضور دارند.

در کتاب حاضر، از نویسندگان فصل‌ها خواسته شده وضوح را به‌دقت و کمال بحث بیفزایند تا خوانندگانی با سطوح متفاوت آشنایی با قواعد پژوهش فلسفی بتوانند به اندیشه‌های اصلی متفکران مورد بحث دست پیدا کنند. فصولی که این افراد فراهم آورده‌اند اثبات می‌کند که این امر نه‌تنها خواستنی بلکه رسیدنی نیز بوده است. ازاین‌رو مخاطب این کتاب هم می‌تواند فردی مبتدی باشد که می‌خواهد چیزی درباره قلمرو زیبایی‌شناسی بداند و هم خواننده‌ای که آشنایی بهتری با این حوزه دارد. هر فصل این کتاب را هم می‌توان به‌طور مستقل از فصول دیگر مطالعه کرد.

این کتاب هم با ۳۰۴ صفحه و قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4606614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha