۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۲۲

ذوالنور در صحن مجلس:

«استانی شدن انتخابات» راه را برای پولدارها فراهم می‌کند

«استانی شدن انتخابات» راه را برای پولدارها فراهم می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استانی شدن انتخابات راه را برای پولدارها و رایزن‌ها به مجلس هموار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ماده ۳ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مبنی بر حذف ماده مربوط  به استانی شدن انتخابات،مجتبی ذوالنور در موافقت با حذف ماده مربوط به استانی شدن انتخابات،گفت: در شهرهای کوچک مردم روی کاندیداها شناخت لازم را دارند اما با استانی شدن انتخابات تعداد کاندیداها بسیار افزایش می یابد و امکان شناخت کافی درباره آنان وجود نخواهد داشت.

وی افزود: اگر انتخابات استانی شود، شناخت مردم از کاندیداها صرفا بر مبنای لیست ها خواهد بود و افرادی که همیشه اهل رایزنی، خودنمایی و لابی گری هستند روی کار می آیند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: با استانی شدن انتخابات، یا افراد باید به جریان های سیاسی آویزان شوند که پس از انتخاب هم قطعا فردی مستقل و عدالت خواه نخواهند بود و باید در راستای اهداف آن جریان سیاسی حرکت کنند.

ذوالنور افزود: در غیر این صورت کاندیداها باید اینقدر پول داشته باشند که در سطح استان تبلیغات کنند که در نتیجه افرادی پولدار سر کار می آیند و باید صرفا در زمان نمایندگی شان وامدار افرادی باشند که آنان را با قدرت پول به مجلس برده اند.

وی تأکید کرد: با استانی شدن انتخابات، شهرهای کوچک رها می شوند، چرا که کسانی که وابسته به پولدارها هستند، لازم نمی دانند به شهرهای کوچک و مشکلات مردم رسیدگی کنند، چرا که پشتوانه سیاسی و قدرت و ثروت زیادی دارند، در حالی که دلگرمی مردم در شرایط فعلی این است که می توانند مشکلاتشان را با نمایندگان خود مطرح کنند و ما نباید این ارتباط را قطع کنیم.

ذوالنور گفت: نمایندگانی که به صورت لیستی و با رأی انبوه بالا می آیند، قطعا نمی توانند ارتباط خوبی با بخش های دورافتاده کشور داشته باشند و چرا ما می خواهیم فضایی را ایجاد کنیم که مردم صرفا با اعتماد به پولدارها و لیست های سیاسی رأی دهند.

وی با بیان اینکه دعواهای قومی از این طریق افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: روش فعلی انتخابات ممکن است مشکلاتی داشته باشد اما با این روش پیشنهادی قطعا مشکلات بسیار بیشتر خواهد شد.

کد خبر 4534314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کارمند ساده IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
      0 0
      مگر فکر می کنید الان اینطور نیست؟ آیا با گرانی اول سال 97 و گرانی ارز نیمایی نزدیک به 9000 تومانی آخر سال که طبقه متوسط کارمند و کارگر ساده و کسبه خرد هست چه کار کرده اید؟