۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۵

معاون دادستان بیرجند:

نبود تفریحات سالم از عوامل تشدید کننده آسیب‌های اجتماعی است

نبود تفریحات سالم از عوامل تشدید کننده آسیب‌های اجتماعی است

بیرجند- معاون دادستان بیرجند گفت: نبود تفریحات سالم، ازدواج‌های ناموفق، کم درآمدی خانواده، در دسترس بودن آسان مواد مخدر از عوامل تشدید کننده آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا اعراب شیبانی صبح پنج شنبه در همایش ترویج فرهنگ وقف در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: آسیب اجتماعی همان عمل فردی و گروهی است که در قواعد اخلاقی و قانونی قرار نمی‌گیرد.

معاون دادستان بیرجند بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی انواع مختلفی چون اعتیاد، طلاق، فساد اخلاقی، اعمال منافی عفت، همسرآزاری، کودک آزاری، فرار، خودکشی، بیکاری، نزاع، حاشیه نشینی، بیکاری و خرده فروشی مواد مخدر می‌شود که در راستای کاهش آن باید برنامه‌ریزی کرد.

اعراب شیبانی ادامه داد: نبود تفریحات سالم، بیکاری، ازدواج‌های ناموفق، کم درآمدی خانواده، در دسترس بودن آسان مواد مخدر، نگرش مثبت برخی از افراد به مصرف مواد مخدر از جمله مواردی است که آسیب‌های اجتماعی در جامعه را تشدید می‌کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را در فردی کاهش دهیم، باید محیط زندگی او را از نزدیک لمس کرده و با مصاحبه و گفت‌وگوی چهره به چهره باز اجتماعی شدن او را تسهیل کنیم.

معاون دادستان بیرجند گفت: همان‌گونه که با دیدن مصدومان صحنه تصادف بی‌تفاوت از کنار آنان نمی‌گذریم در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز باید همینگونه عمل کرده و بی تفاوت از کنار فرد آسیب دیده از فقر، طلاق، اعتیاد و بیکاری نگذریم.

اعراب شیبانی اظهار کرد: با توجه به وجدان انسانی چگونه می‌توان از کنار پیرمرد و پیرزنی که زباله‌گردی می‌کند و یا زنی که به واسطه طلاق بی سرپناه شده است، عبور کرد.

وی بیان کرد: تیم میدانی کنترل و کاهش آسیب اجتماعی شهر بیرجند با شناسایی خانواده‌های آسیب دیده و اقدام برای کنترل و کاهش آسیب و سپس توانمند سازی آنان اقداماتی را انجام داده ولی با کمک خیرین در قالب وقف می‌توان بیش از این کار و تلاش کرد.

معاون دادستان بیرجند ادامه داد: ایجاد انگیزه در اعضای خانواده، ارائه خدمات مشاوره به همه اعضای خانواده، کمک‌های معیشتی موقت، شناسایی ظرفیت اشتغال اعضای خانواده، حذف پاتوق‌های مواد مخدر شهر بیرجند از جمله اقدامات تیم میدانی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهر بیرجند بوده است.

وی گفت: وقف خانه برای افراد بدون سرپناه، ایجاد آسایشگاه برای افراد آسیب دیده، وقف کارگاه برای اشتغال افراد بیکار، تأمین معیشت خانواده‌های معتادین در حال بهبود، وقف برای تأمین هزینه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی متکدیان نیازمند از جمله مؤلفه‌هایی است که خیرین با وقف در آن می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

کد خبر 4561730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha