۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

توضیحات مدیر عامل خانه کتاب درباره مشکلات صدور بن اهالی قلم

توضیحات مدیر عامل خانه کتاب درباره مشکلات صدور بن اهالی قلم

مدیرعامل خانه کتاب ضمن تشریح مشکلات پیش آمده برای بن اهالی قلم در این دوره نمایشگاه کتاب گفت: مشکل تعداد زیادی از اهالی قلم حل شده و در حال پیگیری این مساله هستیم.

نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب، در حاشیه برگزاری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره مشکل پیش آمده، بن‌های اهالی قلم، به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه تعدادی از بن‌های اهالی قلم دیروز جمعه ۶ اردیبهشت توسط بانک شهر تحویل داده شدند. پیش تر بیش از ۶۰۰ نام و دیروز بیش از ۵۰۰ نام از اهالی قلم مسدود شده، و هنوز بن شأن تحویل داده نشده بود. در حال حاضر مشغول انجام هماهنگی‌های لازم با بانک شهر هستیم تا اشکال و مساله این بن‌ها رفع شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد دوستانمان در بانک شهر باید برخی از قوانین بانکی را اصلاح کنند. چون بسیاری از اهل قلم در جریان این موضوع نیستند و این کمکی است که دولت دارد به اهل قلم می‌کند. اگر دوستان بانکدارمان بخواهند این مساله را به درون فضای بانکی و بانک مرکزی ببرند، به نظرم کار صحیحی نیست و ارتباطی به اهل قلم ندارد. در نتیجه باید زیرساخت‌های مناسبی برای این موضوع تدارک دیده شود.

مدیرعامل خانه کتاب در پاسخ به این پرسش که پیش از آغاز نمایشگاه خانه کتاب کارهای مربوط به بن اهل قلم را انجام داده و وظیفه دیگری به عهده این نهاد نبوده، گفت: ما با توجه به تغییر آئین نامه بن اهل قلم که اصلاحات اساسی در آن انجام شده بود، با توجه به هماهنگی‌هایی که با بانک شهر انجام دادیم، تا ۲۵ فروردین ثبت نام و پردازش اطلاعات را انجام دادیم. به نظرم ۲۸ یا ۲۹ فروردین بود که اسامی به بانک شهر ارسال شد تا کارهای عملیاتی و پردازشی را انجام بدهند. اما احتمال می‌دهم چون حجم ورودی اطلاعاتی که به بانک شهر وارد می‌شد، بسیار زیاد بوده _ هم بن‌های دانشجویی هم بن‌های نهادها و سازمان‌های مختلف _ به همین دلیل در تحویل بن اهالی قلم تأخیر ایجاد شد که خوشبختانه دیروز جمعه ساعت ۱۴ تعداد زیاد از بن‌ها تحویل همکارانم در خانه کتاب شدند. توزیع این بن‌ها هم از همان دیروز آغاز شد.

حسینی پور ادامه داد: بحث شارژ بن اهل قلم هم خوشبختانه انجام شد و شارژ بن افرادی که کارت داشتند و مشمول دریافت بن بودند، پیش از شروع نمایشگاه توسط بانک شهر انجام شده بود اما افرادی که قرار بود بن و کارت شأن صادر شود، به مشکل برخوردند که دوستان بانک شهر در این باره به دو دلیل اشاره کردند؛ یا دستگاه و سیستم‌ها دچار مشکل می شده یا همین مساله انباشتگی اطلاعات مانع می شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مساله بن‌های اهل قلم تا چه زمانی حل می‌شود، گفت: به نظرم این موضوع باید تا پایان امروز حل شود و دوستان بانک شهر آن بن‌ها کامل شده تحویل ما بدهند. ما سایت اینترنتی اهل قلم را تا پنجشنبه ۵ اردیبهشت باز گذاشته بودیم و دیروز جمعه جمع بندی کردیم. بنابراین باید تا پایان امروز یا فردا به بانک شهر اعلام کنیم تا نسبت به صدور کارت اهل قلم اقدام کنند.

کد خبر 4600746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ماهان US ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
      2 0
      باسلام. آقاي وفايي اي كاش از آقاي مديرعامل خانه كتاب مي پرسيديد امسال چرا اينقدر به اهل قلم سخت گرفتيدوبراي كارت خريد اين همه مانع تراشيديد؟اين است خدمات شما به اهل قلم؟