۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۰

در حاشیه بهارستان؛

پادکست: بنزین به خیر گذشت؛ جلوی گرانی بقیه کالاها را هم بگیرید!

پادکست: بنزین به خیر گذشت؛ جلوی گرانی بقیه کالاها را هم بگیرید!

در این پادکست رادیومهر چند نطق مهم جلسه علنی ۱۶ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی را دستچین کرده‌ایم. «منتفی شدن افزایش قیمت بنزین» مهم ترین تیتر این جلسه کوتاه بود.

مجله مهر: محوریت جلسه غیرعلنی صبح دیروز که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، بیژن زنگنه وزیر نفت و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، نحوه مدیریت مصرف بنزین در کشور بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سخنانی در تشریح جزئیاتی از جلسه غیرعلنی مجلس که پیش از جلسه علنی برگزار شد، گفت: «دولت با روش‌های دیگر به‌دنبال جلوگیری از قاچاق سوخت باشد که همین کارت سوخت می‌تواند کمک کند. مجلس در شرایط فعلی چندان موافق افزایش قیمت بنزین نیست و در این جلسه این نظر به دولت منعکس شد.»

بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم درباره محتوای این جلسه به خبرنگاران گفت: «هیچ گونه افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت و احیای کارت سوخت فقط برای ساماندهی بنزین است و مصرف آن هم سقفی ندارد؛ بنزین هزار تومانی مثل گذشته به دست مردم می‌رسد.»

نعمتی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا درباره قیمت کالاهای اساسی هم در جلسه غیرعلنی مجلس بحثی مطرح شد، گفت: «درباره افزایش قیمت کالاهای مختلف مباحثی مطرح شد، اما جلسه امروز مشخصاً درباره اصلاح ساختار بودجه و افزایش قیمت بنزین بود.‌»

شاید اتفاق مثبت این جلسه مجلس، صحبت‌های امیر خجسته نماینده مردم همدان بود که در نطقی از همکارانش تشکر کرد و گفت: «همکاران عزیز همانطور که امروز در مجلس در برابر افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین مقاومت کردیم باید در برابر گرانی سایر کالاها هم بایستیم.‌»

کد خبر 4610749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha