۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۵۸

در حاشیه بهارستان؛

پادکست: وقتی «سیل» تدبیر مدیران را برد!

پادکست: وقتی «سیل» تدبیر مدیران را برد!

در این پادکست رادیومهر چند نطق حاشیه‌ساز جلسه علنی ۲۵ فروردین‌ماه مجلس شورای اسلامی را دستچین کرده‌ایم. در این جلسه «بررسی وضعیت سیلاب‌های کشور» مهمترین وظیفه نمایندگان و سه وزیر میهمان بود.

مجله مهر: در اولین روزهای کاری سال جدید، غیبت غیرموجه هیئت دولت در صحن مجلس حاشیه‌هایی را ایجاد کرد. در نهایت نمایندگان مجلس هفته بعد یعنی یکشنبه ۲۵ فروردین‌ماه میزبان تعدادی از مسئولین درگیر با موضوع سیلاب و مردم سیل زده بودند: وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران، رئیس سازمان هواشناسی و رئیس جمعیت هلال احمر.

اما از حاشیه‌های مهم این روز زمانی بود که وزیر نیرو در جایگاه قرار گرفت تا گزارش خود را ارائه کند. رضا اردکانیان در صحبت‌هایش به بعضی فعالیت‌هایی که باید انجام شود اشاره کرد که در همین وقت، بهروز نعمتی که روی صندلی خود نشسته بود با فریادهای عجیبی وسط حرف‌های وزیر پرید و خطاب به او گفت: "آقای اردکانیان پس کی می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ وقتی سیل کل کشور را گرفت؟!"

در بخش دیگری، مسعود پزشکیان با این مقدمه که نباید کمک‌های مردمی را حذف کرد و صرفاً با سخنرانی‌های دولت چیزی درست نمی‌شود گفت: «سمن‌ها می‌توانند مشکلات مردم را حل کنند نه دولت. اگر کسی می‌خواهد خودش پول ببرد و کاری انجام دهد نباید جلوی او را گرفت، بلکه باید کمک‌های مردمی سازماندهی شود. می‌گویند مردم کمک‌ها را به جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) بدهند، اما اگر کسی حاضر است کمک کند به او بگوییم که پول و تیمت را به فلان جا ببر و فلان کار را انجام بده. نباید مردم را از حضور در صحنه محروم کنیم.»

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان هم در تذکری شفاهی خطاب به پزشکیان گفت: «حقیقتاً از نحوه برگزاری جلسه امروز گله‌مند هستم. بسیاری از همکاران هم نسبت به این موضوع معترض بودند. لطفاً فیلم امروز مجلس را بازبینی کرده و وضعیت نظم را بررسی کنید. مردم از ما انتظار سخنرانی ندارند. امروز عده‌ای آمدند گزارش دادند و رفتند. ما چهار ساعت وقت مجلس را گرفتیم. این جلسات هزینه سنگینی برای کشور دارد. شاید اگر همین هزینه را به سیل‌زدگان می‌دادیم بهتر از ارائه این گزارشات بود. مردم انتظار دارند چون در تنگنا هستند.

اگر مردم در زمان تعطیلات می‌گفتند که مجلس به بحث سیل ورود نکرده است درخواست‌شان این بود که بودجه‌ای تأمین شود یا تصمیمی عملیاتی گرفته شود. خواهش من این است که مشکلات سیل زدگان را برطرف کنیم و به سخنرانی اکتفا نکنیم.»

کد خبر 4580708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فریده فرج زاده IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
      0 0
      فقط خنده م میگیره به این مجلس و نمایندگانش