۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۵۸

در حاشیه بهارستان؛

حمایت قاطع از پاسداران انقلاب/ چرا وزرا در بحران به مجلس نیامدند؟

حمایت قاطع از پاسداران انقلاب/ چرا وزرا در بحران به مجلس نیامدند؟

در این پادکست رادیومهر چند اتفاق و نقل قول حاشیه‌ساز جلسات علنی ۱۹ و ۲۰ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی را دستچین کرده‌ایم. «سیل» و «سپاه» دو محور اصلی نطق و تذکر این روزهای مجلس است.

مجله مهر - فاطمه باقری: دیروز سه شنبه ۲۰ فروردین ماه، تعدادی از نمایندگان مجلس در حرکتی نمادین با پوشیدن لباس سپاه و سردادن شعار مرگ بر آمریکا، به اقدام آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه واکنش نشان دادند. در جلسه علنی نوبت عصر هم نمایندگان با دو فوریت طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا موافقت و آن را تصویب کردند. با این طرح، حالا نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا تروریست اعلام می‌شوند.

دوشنبه ۱۹ فروردین هم شهاب نادری، نماینده مردم پاوه در مجلس با اشاره به قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، به حضور صادقانه سپاه در کنار دردهای مردم اشاره کرد: «ترامپ و ایادی آن بدانند که سپاه برگرفته از اراده ملت و قوام بخش نظام جمهوری اسلامی ایران و نماد اراده ملت برای مبارزه با استکبار جهانی است و جا دارد از سپاه به خاطر حضور صادقانه و بی شائبه در مناطق سیل زده تشکر کنم، زیرا در تمام رنج‌ها و آلام در کنار و در خدمت مردم بوده است.»

اما یک اتفاق مهم دوشنبه، انتقاد حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم اصفهان از دولت بود. ماجرا از این قرار بود که مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ابعاد سیل اخیر را بررسی کرد که قرار بود این جلسه با حضور وزرای مربوطه برگزار شود؛ وزرا در این جلسه حاضر نشدند و دلیل آن حضور آنها در منطقه سیل زده خوزستان عنوان شد، اما خبر رسید که وزرای نیرو و کشور و راه و شهرسازی به مناطق سیل زده نرفته بودند! «ممکن است که بگویند وزرا درگیر مشکلات هستند، اما آیا حضور سه ساعت در مجلس آن هم برای بررسی سیل در مجلس شورای اسلامی مشکلی برای آن‌ها ایجاد می‌کرد؟ حضور در مجلس شورای اسلامی مشکل‌زاست یا این‌که آقایان در ایام عید چند روز به قشم بروند و فارغ از تمامی مشکلات اوقات خود را بگذراند؟ این نوع رفتار آغاز روند جدیدی با مجلس شورای اسلامی است که نباید اجازه این اتفاقات را داد.»

علی مطهری، رئیس جلسه در پاسخ به این اخطار گفت‌: تعبیر کلاه گذاشتن سر مجلس شورای اسلامی خوب نیست. نباید زود قضاوت کرد. اجازه دهید دولت در این باره توضیح دهد و بعد از آن قضاوت کنید. مجلس شورای اسلامی منتظر توضیح دولت خواهد بود تا تصمیم مقتضی گرفته شود.

کد خبر 4586781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اصغر دولابی FR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
      1 0
      شیر مردان دلیر ایران زمین سپاه پاسداران مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی وامریکا واسرائیل جنایتکار است ومایه افتخار این مرز وبوم است درود بر شما مردان همیشه در صحنه والسلام
    • محمدرضا نقوی IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
      1 0
      چطور در این بیست روزی که سیل ویرانگر شمال و جنوب کشور را تارومار نموده نمایندگان محترم از مرخصی و تعطیلات دست نکشیدند و جلسه اضطراری برای رسیدگی به ابعاد خرابیها نگذاشتند؟ من بیشترین انتقادم به مجلس است.