۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۲۴

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی:

۷۴۷نفر درهفتمین آزمون استخدامی ادارات استان مرکزی استخدام می شوند

۷۴۷نفر درهفتمین آزمون استخدامی ادارات استان مرکزی استخدام می شوند

اراک- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: هفتمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی برای استخدام ۷۴۷ نفر در استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه یادگاری پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در ۷۴ دستگاه اجرایی نزدیک به ۳۲ هزار نیرو انسانی وجود دارد که اداره کل آموزش و پرورش از ۱۲ هزار نفر نیروی انسانی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: سهم استان مرکزی از جمعیت کشور ۱.۷۹ درصد و سهم استان از مستخدمین دولتی ۱.۶۸ درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: نسبت جمعیت استان به کارکنان استان با حساب نیروهای آموزشی آموزش و پرورش ۴۵ درصد و بدون احتساب آن ۷۰ درصد است.

یادگاری گفت: ۷۳ درصد نیروی انسانی استان مرکزی دارای تحصیلات کارشناسی و بالاتر است و ۳۳ درصد نیز بین ۱۰ تا ۲۰ سال سنوات خدمت دارند.

وی اظهار کرد: تعداد چهار هزار و ۴۶۹ نفر نیروی شرکتی و دو هزار و ۹۴۷ نفر نیز سایر نیروهای شاغل در دستگاه های اجرایی استان مرکزی می باشد.

یادگاری خاطر نشان کرد: تعداد رزمندگان دستگاه های اجرایی استان یک هزار و ۱۱ نفر است.

وی بیان کرد: ۶۵ درصد نیروهای استان مرکزی رسمی و پیمانی و مابقی کارمعین و سایر کارگری هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی بیان کرد: کمتر از ۱۰ درصد نیروی انسانی دستگاه هایی نظیر تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، حمل و نقل و... را بانوان تشکیل می دهند.

یادگاری در خصوص افزایش نیروی انسانی دستگاه های اجرایی از سال ۹۳ تا ۹۷ ظهار کرد: از سال ۹۳ تا ۹۷، تعداد ۸۱۵ نفر استخدام، ۵۷۸ نفر اشتغال و ۱۱۳ نفر ماموریت صورت گرفته است.

یادگاری افزود: از سال ۹۴ تا سال ۹۷ شش آزمون فراگیر استخدامی در استان برگزار شده است و در آبان ماه هفتمین آزمون استخدامی فراگیر برای استخدام ۷۴۷ نفر در استان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در طی این سال ها شاهد بازنشسته شدن نیروی انسانی در استان بودیم اما نیروی جدید جایگزین نشده است.

وی در خصوص دولت الکترونیک نیز بیان کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای دولت الکترونیک در استان فراهم است اما تا استقرار دولت الکترونیک فاصله زیادی وجود دارد اما با استقرار این سامانه به شفافیت فعالیت اداری دولت، جلوگیری از فساد اداری و ارایه مطلوب خدمات کمک می‌ شود.

کد خبر 4770664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha