۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۴۷

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد

چگونگی بهره‌برداری آموزش و پرورش از ارائه مشوق‌ها به سربازان ماهر

چگونگی بهره‌برداری آموزش و پرورش از ارائه مشوق‌ها به سربازان ماهر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برخی از تعابیر و تفسیرها در مورد نتایج کنکور سراسری و مدارس دولتی را تحلیل‌های نادرستی برشمرد و در عین حال تاکید کرد که باید مدارس دولتی تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کمره‌ای در نخستین همایش ملی پنجه‌های کارآمد سرباز ماهر که امروز در مجموعه مروارید شهرک امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: در هر جایی که موضوع مهارت آموزی مطرح باشد ما ورود می‌کنیم مخصوصا اینکه با جوانان نیز سر و کار داشته باشد. در قرارگاه مهارت آموزی به سربازان نیز جوانان خروجی‌هایی هستند که وارد سربازی می‌شوند، بنابراین ما از آنان حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد دانش آموزان ما در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند، گفت:‌ ما به دنبال توسعه کمی و کیفی این بخش هستیم. در حال حاضر حدود ۹۵۰ هزار نفر در هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که ۵۴۰ هزار نفر آن پسر هستند. به طور میانگین سالانه حدود ۱۸۰ هزار نفر نیز از پایه دوازدهم فارغ التحصیل شده و با مهارتی که کسب می‌کنند یا وارد دانشگاه شده یا به سربازی می‌روند، بنابراین مهارت آموزی به این افراد امر مهمی است.

وی ادامه داد: حوزه دیگر فعالیت ما مربوط به تمام بخش‌های دبیرستان است و ما آموزش‌های مربوط به دروس پایه نظری و متوسطه اول را نیز به گونه‌ای انتخاب کردیم که دروس کار و فن آموزی، فرهنگ و هنر و کارآفرینی در آن قرار دارد تا جوانان ما با یک سری مهارت‌ها نیز آشنا شوند.

وی افزود: دسته سوم فعالیت‌های ما نیز مربوط به یک سری آموزش‌های پراکنده است که به دانش آموزان و افراد ارائه می‌شود.

وی با اشاره به مشوق‌هایی که ستاد کل نیروهای مسلح برای سربازان ماهر در نظر گرفته است، گفت: وزارت آموزش و پرورش می‌تواند از این مشوق‌ها برای ارتقای کمی و کیفی دانش آموزان هنرستانی، فنی حرفه‌ای و کارودانش استفاده کند چرا که متاسفانه ما در برخی از مراکز با این مسئله روبرو هستیم که فضا و تجهیزات وجود دارد اما هنوز دغدغه‌ای برای تحصیل در این بخش در دانش آموزان ایجاد نشده است که مشوق‌ها می‌تواند در این حوزه موثر باشد و به عبارتی می‌توان گفت که ما چاره‌ای جز مشوق در این بخش نداریم.

کمره‌ای به برخی از اظهارات مطرح شده در مورد سهم پایین مدارس دولتی در میان رتبه‌های برتر کنکور اشاره کرد و گفت: برخی از تحلیل‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌ای در مورد رتبه‌های اول کنکور و مدارس دولتی مطرح می‌شود تحلیل‌های نادرستی است؛ البته باید مدارس دولتی تقویت شود اما آنچه که در این تحلیل‌ها مطرح شده دقیق نیست چرا که بسیاری از مدارس نمونه دولتی و ... نیز جزو مدارس دولتی محسوب می‌شود.

کد خبر 4774521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha