۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷

در گفتگو با مهر اعلام شد

وزارت جهاد پیگیر لغو ممنوعیت صادرات دام/قیمت به ۲۵ هزارتومان رسید

وزارت جهاد پیگیر لغو ممنوعیت صادرات دام/قیمت به ۲۵ هزارتومان رسید

نایب رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی پیگیر لغو ممنوعیت صادرات دام زنده است، از احتمال صادرات در آینده ای نزدیک خبر داد.

سید احمد مقدسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامه دامداران به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برای آزاد شدن صادرات دام زنده، گفت: نظر وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه مساعد است و آنها در حال پیگیری هستند که این ممنوعیت لغو شود.

وی اظهارامیدواری کرد: در آینده ای نزدیک صادرات دام زنده از کشور از سر گرفته شود.

مقدسی اضافه کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق و همچنین کشورهای منطقه اوراسیا می توانند از مقاصد صادرات دام ایرانی باشند.

وی با اشاره به انباشت زیاد دام زنده در کشور، گفت: دام ها خریدار ندارند و عرضه برای آنها به شدت افت کرده است.

مقدسی با اشاره به روند نزولی قیمت دام زنده، ادامه داد: قیمت دام زنده سنگین از ۳۹ هزارتومان در ابتدای سال به ۲۵ هزارتومان در حال حاضر رسیده است.

وی قیمت تمام شده تولید هرکیلوگرم دام زنده سنگین را ۳۱ هزارتومان اعلام کرد و افزود: دامداران در هر کیلوگرم از تولید خود حدود ۶ هزارتومان ضرر می کنند.

کد خبر 4785287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      4 0
      در شرایط فعلی صنعت دامداری که اشتغال بسیار زیادی هم در کشور دارد به وضعیت بسیار خطرناکی رسیده است. دامدارانی که طی یک سال گذشته نسبت به پروار دام اقدام کرده اند بین 15 تا 20 درصد در زیان هستند .
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      5 0
      تجربه نشان داده که قیمت گذاری دستوری هر صنعتی را در هر شرایطی نابود میکند . وزارت صمت به بهانه کنترل بازار ، اولویت خود را واردات قرار داده و جلوی صادرات را هم می بندد. این رویه تبدیل باد به طوفان است
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      5 0
      دولت خودش باعث این زیان دامداران شده و در حال حاضر برای نگهداری و استمرار تولید دو راه حل دارد اول اینکه خودش اقدام به خرید دام های انباشت شده کند دوم هم اینکه اجازه صادرات اونها را بدهد.
    • امیر IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
      0 0
      آقایون مسئول اگه صادرات رو آزاد نکنید باید همین دام رو در سال دیگه ۲ برابر به مردم بدهید چون سال دیگه با کمبود دام مواجه میشید و حیف مردم ایرانه که گوشت برزیلی بخورن.
    • امید IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      0 0
      خواهشا یه کاری واسه این صادرات دام انجام بدهید دامداران با خاک یکی میشن