۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان:

منطقه ویژه علم و فناوری جنوبشرق در کرمان ایجاد شود

منطقه ویژه علم و فناوری جنوبشرق در کرمان ایجاد شود

کرمان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت:پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در جنوبشرق کشور را داریم تا استان کرمان در این زمینه پیشتاز باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر رودری پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار کرد: ۱۱ برنامه ملی به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی رسیده تا مراتب اجرای آن را طی کنیم که در حال حاضر همزمان با تدوین اجرا دنبال می شود و اگر تا پایان سال بتوانیم برنامه ها را تسهیل کنیم، امکان ادامه آن در سال های بعد خواهد بود.

وی افزود: معین های اقتصادی نقش مهمی در فرآیند مردمی کردن اقتصاد و مشارکت بخش غیردولتی هم در مدیریت توسعه و هم اجرای برنامه های توسعه ایفا می کنند.

رودری با اشاره به فعالیت معین اقتصادی شهرستان شهربابک تصریح کرد: شرکت ملی مس ایران ۱۱ پروژه با اعتباری بالغ بر  دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال دو هزار و ۸۰۰ نفر را در این شهرستان هدفگذاری کرده که با توجه به ارائه برنامه های سه ساله معین های اقتصادی استان، پایان برنامه معین اقتصادی شهربابک سال ۹۹ خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ادامه با اشاره به رویکرد برنامه های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: دانش اصلی ترین منبع ثروت در حال حاضر است لذا رویکرد اصلی برنامه های معین های اقتصادی براساس برنامه های دانش بنیانی خواهد بود.

وی افزود: سه چهارم ثروت کشورهای با درآمد بالا در دنیا، سرمایه انسانی است که به عنوان ارزش مهارت، تجارب و تلاش انجام شده از سوی جمعیت شاغل کارکنان، سرمایه اجتماعی و شاخص های حکمرانی مطلوب عنوان شده است.

رودری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جایگاه شانزدهم تولید علم در دنیا را به خود اختصاص داده اما جایگاه خوبی در کاربردی کردن علم ندارد و این مسئله مهم باید در اقتصاد کشور و استان دنبال شود، تصریح کرد: پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در جنوبشرق کشور را داریم تا استان کرمان در این زمینه پیشتاز باشد.

کد خبر 4797296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha