۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۵

افتتاح «سد قیز قلعه سی» با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان؛

رئیسی:مرزهای دو کشور یک فرصت است/ علی‌اف:دنیا دوستی ما را می‌بیند

رئیسی:مرزهای دو کشور یک فرصت است/ علی‌اف:دنیا دوستی ما را می‌بیند

تبریز- سد «قیز قلعه سی»با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و طی آن رئیس جمهور کشورمان مرزهای دو کشور را یک فرصت دانست و علی اف نیز بر حمایت بر کشور از یکدیگر تاکید کرد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح یک شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه شهید مدنی وارد شهر تبریز شد و بلافاصله به سمت خداآفرین حرکت کرد.

رئیس جمهور کشورمان به اتفاق الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان طرح مشترک سد قیزقلعه سی را امروز افتتاح کرد.

بر اساس این گزارش، افتتاح یک طرح دیگر نیز در تبریز توسط آیت الله رئیسی وجود دارد.

رئیس جمهور کشورمان آخرین بار در ادامه دور دوم سفرهای استانی نیز در سفر ۲ روزه برای افتتاح ده‌ها طرح عمرانی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و فرهنگی ۱۸ خرداد سال گذشته وارد فرودگاه بین المللی تبریز شده بود و این سومین سفر وی در سه سال گذشته به آذربایجان شرقی است.

رئیسی:مرزهای دو کشور یک فرصت است/ علی‌اف:دنیا دوستی ما را می‌بیند


اخبار رئیس جمهور را در مهر بخوانید.


۱۳:۴۱ دیدار رؤسای جمهور ایران و آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور


۱۳:۳۱ عکس‌هایی از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان

آیین افتتاح رسمی طرح مشترک سد قیز قلعه‌سی

آیین افتتاح رسمی طرح مشترک سد قیز قلعه‌سی

آیین افتتاح رسمی طرح مشترک سد قیز قلعه‌سی

عکس‌های مراسم افتتاح سد را اینجا ببینید


۱۳:۱۱ وزیر نیرو: ایران جزو چهار کشور اول دنیا در حوزه سدسازی است

 ایران جزو چهار کشور اول دنیا در حوزه سدسازی است

وزیر نیرو با بیان اینکه در زمان کنونی ۹۵ درصد از نیاز خود را در حوزه‌های سدسازی و احداث شبکه‌های آبیاری در داخل تأمین می‌کند، گفت: در این زمینه ایران جزو چهار کشور اول دنیا است.

علی اکبر محرابیان روز یکشنبه در مراسم بهره برداری سد قیزقلعه سی با بیان اینکه امروز، روزی به یاد ماندنی در تاریخ روابط ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان خواهد بود، افزود: دستاوردهای ایران در این زمینه، ساخت و بهره برداری از ۲۰۰ سد بزرگ مخزنی است که بیش از ۹۰ درصد از آنها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: حوزه آبریز ارس با مساحت ۱۰۲ هزار کیلومترمربع و رودخانه ارس به طول یک هزار و ۷۱ کیلومتر، مشترک بین چهار کشور بوده و همواره در طول تاریخ موجب رونق و آبادانی منطقه و عامل مشترکات بین اقوام ساکن در آن بوده است.

وزیر نیرو گفت: ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان دارای منافع مشترک آبی بر روی مرز ۴۲۰ کیلومتری رودخانه ارس هستند و این رودخانه عامل توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ۵۰ سال اخیر و به عنوان نماد همکاری و دوستی و شاهرگ حیاتی مرزنشینان قلمداد می‌شود.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۳:۰۰ گفتگوی بی واسطه رئیس جمهور با مرزنشینان

فیلمی از گفتگوی بی واسطه رئیس جمهور با مرزنشینان را اینجا ببینید.


۱۲:۵۱ رئیسی: افتتاح سد قیز قلعه‌سی نمادِ اراده و همکاری ایران و آذربایجان است

افتتاح سد قیز قلعه‌سی نمادِ اراده و همکاری ایران و آذربایجان است

رئیس جمهور گفت: ارتباط ما با کشور دوست، برادر و همسایه، جمهوری آذربایجان، فراتر از رابطه همسایگی است و افتتاح سد قیز قلعه‌سی نمادِ اراده و همکاری این دو ملت است.

ابرهیم رئیسی ظهر یک شنبه در مراسم افتتاح رسمی سد قیز قلعه‌سی و آغاز بهره‌برداری از سد خداآفرین اظهار کرد: ارتباط ما با کشور دوست، برادر و همسایه و به تعبیر رهبر انقلاب، آذربایجان فرارتر از رابطه همسایگی است رابطه ما خویشاوندی است و این رابطه و پیوند یک ارتباط مستحکمی است که ریشه در باورهای دو ملت و کشور دارد و تاریخ و تمدن و پیشینه تاریخی ما را به هم پیوند می‌دهد.

وی ادامه داد: این رابطه ما قبلی و قلبی بین دو کشور و دو ملت است و ناگسستنی است و به هیچ عنوان رابطه دو ملت ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد.

وی افزود: رودخانه ارس همواره موجب پیوند میان مردم عزیز جمهوری آذربایجان و ایران بوده است و این پیوند از ۵۰ سال قبل که با سد ارس همکاری دو کشور و دو ملت رقم خورد، همراه بوده است.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۲:۳۰ علی اف: امروز کل دنیا دوستی ایران و آذربایجان را مشاهده می‌کند

ایران و آذربایجان از همدیگر حمایت می‌کنند

الهام علی‌اف صبح یک شنبه در مراسم افتتاح رسمی سد قیز قلعه‌سی و آغاز بهره‌برداری از سد خداآفرین اظهار کرد: امروز کل دنیا دوستی ایران و آذربایجان را مشاهده می‌کند؛ دوستی دو کشور دیرینه است و امروز مراودات بین دو کشور در عالی‌ترین سطح قرار دارد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار رؤسای جمهور دو کشور در نقطه صفر مرزی با یکدیگر دیدار می‌کنند و همکار دو کشور در این پروژه سدسازی به ثمر نشست و در آینده همکاری‌ها بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در حوزه مسائل بین‌الملل نظراتمان بسیار به هم نزدیک است. در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگر حمایت می‌کنیم.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۲:۰۹ خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور

فیلم خوش آمدگویی پیرمرد ترک زبان به رئیس جمهور را اینجا ببیند.


۱۱:۰۷ بازدید مشترک رؤسای جمهور ایران و آذربایجان از سد قیز قلعه‌سی

بازدید مشترک روسای جمهور ایران و آذربایجان از سد قیز قلعه‌سی

رؤسای جمهور ایران و آذربایجان در بدو ورود به محل افتتاح سد قیز قلعه‌سی، به اتفاق یکدیگر با حضور بر روی تاج سد، از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی و «الهام علی‌اف» رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان صبح امروز یکشنبه با حضور در محل احداث سد مشترک قیز قلعه‌سی در نقطه صفر مرزی و بر روی رودخانه ارس، از بخش‌های مختلف این سد دیدن کردند.

رؤسای دو کشور با توضیحات دست‌اندرکاران اجرای این پروژه از جزئیات احداث و مزایای بهره‌برداری از آن مطلع شدند.


۱۰:۵۵ سد قیز قلعه سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد

سد قیز قلعه سی با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به اتفاق الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان طرح مشترک سد قیزقلعه سی را افتتاح کردند.

صبح امروز یک شنبه این سد مشترک مرزی که به دست متخصصان کشورمان احداث شده توسط رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد.

سید ابراهیم رئیسی و «الهام علی‌اف» رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان صبح امروز یکشنبه با حضور در محل احداث سد مشترک قیز قلعه‌سی در نقطه صفر مرزی و بر روی رودخانه ارس، از بخش‌های مختلف این سد دیدن کردند.

رؤسای دو کشور با توضیحات دست‌اندرکاران اجرای این پروژه از جزئیات احداث و مزایای بهره‌برداری از آن مطلع شدند.

توافقنامه همکاری مشترک در زمینه ادامه ساخت و بهره برداری مشترک از سدها و نیروگاه‌های خداآفرین و قیزقلعه سی حدود ۹ سال قبل امضا شد و در سال ۱۳۹۵ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و امروز شاهد افزایش ذخیره سازی سد خداآفرین و اتمام سد قیزقلعه‌سی هستیم.

به دنبال بهره‌برداری از سد قیز قلعه سی حجم آب ذخیره شده در سد خداآفرین که در بالادست سد قیز قلعه سی قرار دارد از طریق کانال و شبکه پایاب به دشت‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و جمهوری آذربایجان به میزان ۲ میلیارد متر مکعب در سال تزریق می‌شود و زمینه توسعه بخش‌های گردشگری، کشاورزی و نیز تولید انرژی برقابی فراهم خواهد شد.

تأمین آب شبکه خداآفرین، تأمین برق به میزان ۲۷۰ گیگاوات ساعت در سال و تنظیم آب سالیانه به میزان ۲ میلیارد مترمکعب برای ایران و جمهوری آذربایجان از جمله اهداف ساخت سد قیزقلعه‌سی به شمار می‌رود. این سد به گفته مسئولان دو کشور نماد وحدت و دوستی ایران و آذربایجان خواهد بود.


۱۰:۱۸ بازدید رئیس جمهور از پروژه کریدور ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس

بازدید رئیس جمهور از پروژه کریدور ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس

رئیس جمهور از بخش‌هایی از پروژه در حال اجرای کریدور ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس در نقطه مرزی شمال غربی کشور بازدید کرد.

سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز یکشنبه به منظور حضور در مراسم افتتاح مشترک سد قیز قلعه‌سی و طرح توسعه و تکمیل سد خداآفرین با رئیس جمهور آذربایجان به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است، در بدو ورود از بخش‌هایی از پروژه در حال اجرای کریدور ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس از جمله پایانه کلاله بازدید کرد.

کریدور ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس به طول ۱۰۷ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۹ هزار میلیارد ریال احداث خواهد شد که برخی مراحل اجرای بخش جاده‌ای آن آغاز شده و بخش ریلی نیز در دست مطالعه قرار دارد.

این پروژه که در مسیر کریدور شرق به غرب قرار دارد از کلاله در شهرستان جلفا در شمال آذربایجان شرقی آغاز شده و با یک پل به آغبند در جمهوری آذربایجان متصل می‌شود.

طبق پیش‌بینی‌ها این پروژه در مدت ۳۶ ماه با احداث ۲۱ دستگاه پل و ۵ پل بزرگ اجرا خواهد شد.


۰۹:۲۲ روند مثبت تقویت دیپلماسی آب کشور در سال‌های اخیر

رئیس انجمن دیپلماسی آب ایران گفت: روند مثبت تقویت دیپلماسی آب کشور در سال‌های اخیر را شاهد هستیم.

محمدرضا شهبازبگیان در جمع خبرنگاران در خصوص احداث سد قیزقلعه سی گفت: احداث سد، بر روی رودخانه‌های بین‌المللی با همکاری کشورها موضوع خیلی جدیدی نیست و مدل‌های مختلفی از این نوع همکاری بسته به نوع سرمایه‌گذاری، فیزیوگرافی رودخانه بین المللی و آرایش تقاطع مرزهای هیدرولوژیکی و سیاسی در دنیا وجود دارد، اما به جرأت می‌توان گفت که ساخت سد با همکاری کشورهای همسایه بر روی رودخانه‌های بین‌المللی که مرز دو کشورهمسایه را تشکیل می‌دهند مانند سد دوستی، سد ارس، سد خداآفرین و اخیراً سد قیز قلعه‌سی از توانمندی‌های منحصر بفرد ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: این مدل از پروژه‌های همکاری شامل پیچیدگی‌های فنی، سیاسی، اجتماعی، محیط زیستی، مالی، امنیتی و بین‌المللی فراوانی بوده که ممکن است در نگاه اول درک نشوند و تنها به عنوان یک پروژه نرمال سدسازی به نظر برسند، اما اگر به صورت عمیق به این پروژه‌ها نگاه کنیم مهارت‌های ظریف و مهمی را در لابلای مراحل و زمان‌های مختلف اجرای پروژه درک خواهیم کرد.

رئیس انجمن دیپلماسی آب ایران در این باره ادامه داد: هرچند در کوتاه مدت نمی‌توان قضاوت دقیقی در مورد عملکرد این پروژه داشت ولی در صورت تأمین پایدار و بلند مدت حقابه ایران طی اجرای این پروژه، مسلماً یک موفقیت عالی در سطح ملی محسوب می‌شود و باید تمهیدات اساسی برای تقویت و پایداری آن و همچنین یک برنامه‌ریزی مؤثر در جهت ثبت و ترویج خرد تخصصی کسب شده از آن برای استفاده در آینده در نظر گرفته شود.

وی همچنین به تأثیر این پروژه در روابط و مناسبات دو کشور ایران و آذربایجان پرداخت و گفت: معمولاً تمامی پروژه‌های مشترک سدسازی توسط کشورهای همسایه در حوضه‌های آبریز بین‌المللی در کوتاه مدت موجب تقویت روابط بین کشورها شده و انگیزه برای همکاری‌های سیاسی و بین‌المللی آتی را افزایش می‌دهد؛ مواردی هم وجود دارند که همکاری اولیه درکوتاه مدت به یک تنش در بلند مدت تبدیل شده‌اند، بر این اساس برنامه‌ریزی و لزوم تمرکز بر درس آموخته‌های پروژه‌های مشابه برای حفظ پایداری در همکاری بین دو کشور بسیار ضروری هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: تجربه ایران در پروژه‌های مشابه علی‌رغم فراز و نشیب‌های فراوان، در کل حاکی از حفظ سطح نرمالی از روابط بین کشورهای همسایه در پروژه‌های مشابه در عین تأمین منابع آب خود بوده است.

رئیسی:مرزهای دو کشور یک فرصت است/ علی‌اف:دنیا دوستی ما را می‌بیند


۸:۱۳ اردبیل و آذربایجان شرقی از آب سد قیزقلعه سی بهره مند می‌شود

وزیر نیرو گفت: استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی از آب سد قیزقلعه سی بهره مند می‌شود

علی‌اکبر محرابیان صبح یک شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز در خصوص افتتاح سد «قیزقلعه‌سی» توسط رؤسای جمهوری ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی به دست مهندسان و پیمانکاران ایرانی طراحی و احداث شده است.

وی با تاکید بر اینکه این سد نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربایجان است، ادامه داد: امروز این سد با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان و همتای آذربایجانی وی افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان مرز مشترک ۴۵۰ کیلومتری با رودخانه ارس دارند، گفت: رودخانه ارس یک رودخانه مرزی بین چهار کشور ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه به طول ۱۰۷۲ کیلومتر است.

محرابیان با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری مشترک از این رودخانه در گذشته سدی به نام ارس و سال‌ها پیش سدی به نام خداآفرین به بهره‌برداری رسیده است، گفت: امروز نیز سد قیزقلعه‌سی بر روی این رودخانه به بهره برداری می‌رسد.

محرابیان به مهم‌ترین اهداف احداث این سد اشاره کرد و گفت: مهار سیلاب، تأمین آب شرب، کشاورزی، محیط زیست و نیز استفاده از ظرفیت‌های مشترک دو طرف برای توسعه همکاری‌ها از جمله مهم‌ترین اهداف احداث و افتتاح سد قیزقلعه‌سی است.

وزیر نیرو رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کند.


۷:۳۷ آیت الله رئیسی وارد فرودگاه بین المللی تبریز شد

 آیت الله رئیسی وارد فرودگاه بین المللی تبریز شد

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان برای افتتاح سد «قیزقلعه سی» خداآفرین در آذربایجان شرقی وارد فرودگاه بین المللی تبریز شد.

صبح امروز یکشنبه آیت الله رئیسی برای افتتاح این سد مشترک، وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شد.

رئیس جمهور کشورمان به اتفاق الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان طرح مشترک سد قیزقلعه سی را امروز افتتاح می‌کنند.

کد خبر 6111459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      55 10
      خداروشکر دوکشور مسلمان جمهوری اسلامی ایران وجمهوری اسلامی روابط حسنه برقرار کردن
      • سعید میلانی فر IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
        8 2
        دو کشور کدومه؟ نه دادا! یک استان جدا شده از ایران با یک کشور بزرگ... آران کشور نیست!
    • کریم لر IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      59 55
      باکو باید با ایران یکی شود . نخست با طرح دوستی و اتحاد با رعایت حقوق مردم باکو . اگر الهام مانع شد به روش اکراین . پیمان ترکمنچای پیمان نبود بلکه تجاوز اشکار به خاک ایران بود و تجاوز و تصرف هیج زمانی قانونی نمی شود . اگر الهام توافق اتحاد را بپذیرد به مردم باکو خدمت کرده است .
      • *** IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
        5 1
        شهرهای ایران را روسهاازماگرفتند وحکومت مستقل اماتحت تسلط خودشان ایجادکردند.همانهاکه حالاکشوردست دوستی باانهاداده است.
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      39 45
      الهام دیگه نشست سرجاش از کری خوندن زبون به دندون گرفت فهمید اگر زیادی پاش انگلیش درازتر کنه قطع میشه
      • تورک اوغلان IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
        6 4
        خواهشن حرف بی‌ربط نزنید مادرایران 40میلیون اذربایجانی داریم خواهشن موقع حرف زدن دقت بفرمایید ممنون
      • رضا IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
        3 0
        در ایران حدود 20 میلیون هستن چهل میلیون ش کجا بود
    • رضا IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      19 12
      اخبار تایید نشده از سقوط هلی کوپتر رییس جمهور در منطقه جلفا حکایت دارد ، لعنت بر علی اف
      • بازدیدکننده IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
        4 2
        چرا به جناب علی اف دشنام می دهید؟ درود بی کران خداوند بر جناب آقای الهام علی اف و تیم همراهشان همچنین بر جناب آقای رئیسی و تیم همراهشان
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      17 4
      اگر توطئه های خارجی نباشد با هم یکی هستیم.به امید اتحاد مجدد دو سوی ارس
    • مظلومان تامین اجتماعی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      4 0
      نقشه انگلیسیه میگن تفرقه بنداز دوتارو به جنگ بنداز خود نگاه کن این کشورها تا وقتی یکی باشن برادر باشن ابر قدرتها هیچ غلطی نمیکنن وقتی تعضیف کنن به جنگ بندازن اونوقت بعد ضعیف شدن استعمارش میکنن آقای علی اف بنده ترک خراسان هستم از تاریخ ایران درس عبرت بگیر ایران ترکیه ازبک افغان آذربایجان همه باید خوب
    • BR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      10 2
      منافقین فرصت طلب باز شروع کردن به اراجیف ، چشم دیدن وحدت و دوستی دو ملت را نمی توانند تحمل کنند
    • علی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      14 12
      یاشاسین علیف کبیر
      • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
        0 3
        یاشاسین آزربايجان علی اف
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      3 1
      لطفازودتربابالگرد دنبال رئیس جمهوربگردیدوقت تلف نکنید
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      5 1
      باسلام و عرض ادب خدمت رهبر معظم کل جهان حضرت آیت الله خامنه ای و خسته نباشید خدمت روسای جمهوری دو کشور خدا قوت بر وزیر نیرو وپرسنل زحمت کش وزارت نیرو و مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ومجری طرح وکارگران عزیز ایران زمین خاک پای همتون
    • سازگار IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      6 3
      انشاالله جهان جشن بازگشت اذربایجان منفک شده ازایران را به اغوش مادرش ایران راببینند؟
    • بهرام IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      1 0
      چی شد ماکه کلی رزمایش گذاشیم.احداث پل روی ارس کردیم برای ورود به اذربابجان.طرفدار پر وپا قرص ارمنستان بودیم که.یهویی ورق برگشت
    • رضا IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      4 3
      آقای رئیسی باید همونجا می‌گفت کشورتون باید برگرده به سرزمین مادریش ایران بزرگ
    • محمد IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 2
      👍بایدبه مردم تکیه زد.🌹
    • محمدرضا IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      3 1
      عجب سد پر برکتی بود انشاالله تا باشه از این افتتاح ها و خبر های خوب برای ملت ایران
    • شاپور IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      5 1
      خدایا ،،،خادم الرضا را بحق امام رضا حفظ وسلامت بدار
    • علی قاسمی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      ماکه نفهمیدیم یک روز رجزخوانی علیه هم ویک روزدست دوستی میدن.
    • امید IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      من همیشه از بعضی از حرفهای ایشون ناراحت میشدم ولی کارهایی که اقای ریسی کردن در دوره اقای روحانی .احمدی نژاد وخاتمی ندیدیم داشت دست دزدان را رو میکرد با وجود این همه چالش امیدواریم حالشون خوب باشه وبه سلامت برگردن
    • فا طمه IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      3 0
      خدا یا خودت نگهدار رئیس جمهور عزیز مون و همراهانش باش
    • دومان IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      2 0
      یاشاسین آذربایجان
    • وحید IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      3 0
      خدایا کمک کن آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان صحیح وسالم باشن یا امام رضا
    • درنا IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      1 0
      خدایا خودت به رییس جمهور عزیزمون وآقای امیرعبدالهیان بزرگوار وهمراهانشون کمک کن.تا صبح بیدار میمونم تا خبر خوبی بشنوم
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
      0 0
      نام قدیمش آذرستان