۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰

توسط نشر چشمه؛

«صبح به خیر همسایه» چاپ شد/ماجرای املت‌درست‌کردن حیوانات جنگل

«صبح به خیر همسایه» چاپ شد/ماجرای املت‌درست‌کردن حیوانات جنگل

کتاب «صبح به خیر همسایه» نوشته دیوید کالی با ترجمه رضی هیرمندی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «صبح به خیر همسایه» نوشته دیوید کالی به‌تازگی با ترجمه رضی هیرمندی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب که توسط بخش کتاب چ (بخش کودک و نوجوان این‌ناشر) چاپ شده، برای مخاطبان گروه سنی ب تولید شده است.

«صبح به خیر همسایه» قصه‌ای است که با یک تخم‌مرغ شروع می‌شود و در نهایت با پخت یک کیک خوشمزه که بین چند دوست تقسیم می‌شود، به پایان می‌رسد. این‌کتاب یکی از عناوینی است که تحت عنوان «قصه‌هایی برای فکرکردن» منتشر می‌شوند. کلیدواژه‌هایی قصه‌اش هم، دوستی، همکاری، مشارکت و قسمت‌کردن هستند.

دیوید کالی نویسنده اثر، دارای ملیت ایتالیایی-سوئیسی و متولد سال ۱۹۷۲ است. او کار نوشتن برای کودکان را از سال ۲۰۰۰ شروع کرده و تا امروز بیش از ۱۰۰ کتاب برای بچه‌ها نوشته است. ماریا دِک تصویرگر کتاب هم متولد سال ۱۹۸۹ در لهستان است که در شهرهای لندن و ورشو در رشته هنر تحصیل کرده است. روشی که دِک در تصویرگری دارد، پیروی از روش‌های سنتی و خلق تصویرهای شاد برای بچه‌هاست.

رضی هیرمندی مترجم این اثر هم، نویسنده و برگرداننده آثار ادبیات کودک و نوجوان است که در سال ۱۳۲۶ در استان زاهدان متولد شده است. ترجمه هیرمندی از ۳ کتاب «خرس شمشیر به دست»، «چگونه شیر باشیم» و «دشمن» از دیوید کالی پیش‌تر در قالب مجموعه کتاب‌های «چ» برای بچه‌ها منتشر شده است.

در داستان «صبح به خیر همسایه» یک موش به‌نام موشی می‌خواهد املت درست کند اما تخم‌مرغ ندارد. او به حیوانات زیادی سر می‌زند تا مواد لازم پخت املت را به دست بیاورد. در طرح کلی قصه، فکر از موش است، آزا از توکای سیاه، کره از سنجابک، شکر از موش‌کور، سیب از جوجه‌تیغی، دارچین از راکُن، کشمش از مارمولک، تخم‌مرغ از خفاش و فِر از جغد.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

«صبح به خیر، همسایه.

می‌خواهیم کیک درست کنیم

تخم‌مرغ داری؟»

موش‌کور گفت: «ببخشید، تخم‌مرغ ندارم.

اما شکر دارم اگر بخواهیم کیک درست کنیم

حتما شکر لازم داریم.

شاید همسایه‌ام، جوجه‌تیغی

یک دانه تخم‌مرغ به ما قرض بدهد.»

یک موش

یک توکای سیاه

یک سنجابک

و یک موش کور

می‌خواستند

کیک درست کنند.

این کتاب با ۴۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۲ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4799157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha