۸ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۱۵

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

الویت سازمان اوقاف مرمت و ترمیم مکان‌های مذهبی تاریخی است

الویت سازمان اوقاف مرمت و ترمیم مکان‌های مذهبی تاریخی است

خوانسار- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: الویت سازمان اوقاف مرمت و ترمیم مکان‌های مذهبی تاریخی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک شامگاه یک شنبه در حاشیه بازدید از بازار دو راه خوانسار و پروژه میدان درب امام زاده ابراهیم (ع) سعیدآباد گلپایگان، اظهار داشت: امروز در راستای بررسی اهداف مورد نظر سازمان اوقاف کشور جلسه‌ای با فرمانداران دو شهرستان گلپایگان و خوانسار و نماینده شهرستان در مجلس پیرامون توسعه زیر ساخت و جذب گردشگر برگزار و بازدید میدانی برای همکاری لازم انجام دادیم.

وی گفت: «بازار دو راه خوانسار» از آثار تاریخی این شهرستان است که برای مرمت و بازسازی و تجدید وضعیت آن طرح‌هایی پیشنهاد شد که پس از بررسی کارشناسی قطعاً سازمان اوقاف نسبت به سهم خود در مرمت و بازسازی آن اقدام لازم را انجام می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: امام زاده ابراهیم (ع) سعیدآباد در راه مواصلاتی خمین- گلپایگان قرار دارد و احداث میدان در مسیر راه این مکان مقدس اهمیت فراوانی دارد و برای رفع گره‌های این طرح اقدام لازم را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به تعمیر گنبد امام زاده‌هفده تن گلپایگان، گفت: با توجه به مضیقه‌های اعتباری که داریم اما الویت سازمان اوقاف راهکار اساسی در مرمت و ترمیم مکان‌های مذهبی تاریخی است، امیدواریم با پیش بینی‌هایی که در استان صورت می‌گیرد و اعتباراتی که لازمه این کار است ناچار نشویم کوتاه‌ترین و ضعیف‌ترین راه‌ها را انجام دهیم.

بلک افزود: در جلوگیری از خطرات احتمالی که این امام زاده واجب‌التعظیم را تهدید می‌کند قطعاً راهکار اساسی به نحو شایسته و بایسته در تعمیر و مرمت آن انجام می‌دهیم.

وی گفت: امام زادگان مامن و محفل برنامه‌های فرهنگی هستند و هر ساله برنامه بزرگداشت ۹ دی در این جوار امام زادگان سراسر استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در ایام فاطمیه (س) و دهه مبارک فجر برنامه ریزی لازم جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی انجام می‌شود.

کد خبر 4810690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha