۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵

تسلیت روسای دانشگاهها در پی شهادت سردار سلیمانی؛

راه مقاومت ماندگار است/ شهادت آغاز رویشی جدید در مسیر حق طلبی

راه مقاومت ماندگار است/ شهادت آغاز رویشی جدید در مسیر حق طلبی

روسای دانشگاه های مختلف کشور در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام «حاج قاسم سلیمانی» پیام های جداگانه ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام «حاج قاسم سلیمانی» روسای دانشگاه های مختلف کشور پیام های جداگانه ای صادر کردند.

دکتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در پیامی شهادت حاج قاسم سلیمانی سردار سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

«الجهاد باب من ابواب الجنه فتحه الله لخاصه اولیایه

شهادت سلیمان سپاهیان، پاسدار انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی را که در راه اعتلای اسلام غیورانه جان خویش را فدا کرد، تسلیت و تهنیت عرض می کنم.

بدون شک، فرهنگ مقاومت قدرتمندانه و حسابگرانه پاسخ محکمی برای شهادت این فرمانده دلاور و همراهانش تنظیم خواهد کرد و البته راه مقاومت ماندگار است.

اینجانب ضمن محکومیت اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیروهای آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سپاه اسلام جهادگر میدان مبارزه حق علیه باطل، حاج قاسم سلیمانی، بار دیگر این ضایعه بزرگ را به حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، ملت بزرگ ایران و کلیه دانشگاهیان خصوصا دانشگاهیان پیام نور تسلیت عرض می کنم.»

دکتر جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پیامی شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُون

سردار شجاع و دلیر اسلام آسمانی شدنت مبارک

سردار قاسم سلیمانی بامداد جمعه در حمله ناجوانمردانه بالگردهای آمریکایی در اقدامی تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به همرزمان شهید خود پیوست.

چقدر تلخ بود خبر شهادت بزرگ مردی که اسطوره مردانگی و ایثار بود. قهرمانی که اسمش، قدمش، حضورش لرزه بر پیکر صهیونیست می انداخت و قطعا شهادتش عامل برچیده شدن همه بساطشان خواهد شد.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی ایران شهادت سرافرازانه سردار بزرگ اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را به محضر ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری(حفظه الله) و عموم شیعیان و آزادگان جهان و ملت ایران تسلیت عرض می کنم.

بدیهی است این شهادت آغاز رویشی جدید در مسیر حق طلبی بوده و قطعا ریختن ظالمانه خون پاکش موجب رویش هزاران قاسم سلیمانی خواهد بود.

هیئت رئیسه دانشگاه تهران نیز به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی و همراهان پیامی منتشر کرد.

در این پیام آمده است؛

انا لله و انا الیه راجعون شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی، از پیشگامان مبارزه با تروریسم، تحجر، افراط گرایی و خشونت طلبی، به همراه شماری از همرزمان سرفرازش توسط تروریسم دولتی آمریکا را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده‌های ایشان تسلیت گفته و بالاترین درجات معنوی و الهی را از درگاه خداوند منان برای آنان خواستاریم.

دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی پیامی شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس کشور را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

«بسم رب الشهداء والصدیقین

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

عروج ملکوتی سردار پر افتخار اسلام، مجاهد راه خدا امید دل ملت های مظلوم در میدان نبرد، حاج قاسم سلیمانی را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت شریف ایران، جامعه دانشگاهی و نظام سلامت و همچنین بیت مکرم این سردار عزیز تبریک و تسلیت عرض می کنم.

امروز روح آسمانی و ذات مقدس این مرد بزرگ، فراق همرزمان و هم سنگران دیروز و امروزش را تاب نیاورد و سلوک آسمان را در پیش گرفت.

مرد محبوب ایران، لحظه های سخت نبرد تو آنگاه که بی امان بر دشمنان این ملت تاختی و لحظه های پر شکوه تو آنگاه که دست نوازش و امنیت بر چهره ملت مظلوم منطقه کشیدی؛ چون تندیس سترگ انسانیت بر سرسرای دلمان نصب و حک شده است.

به راستی که شهادت بهترین اجر و مزد سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی برای سال ها دفاع از حق، دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و مبارزه با پلشتی ها و رذیلت های اهریمنان بود.

سردار سلیمانی، بسان باغبان دل های امت، بذر ایستادگی، امید و همدلی و عزت کاشته و ثمره این نهال و پویایی در همه اقشار و صنوف عریان و نمایان خواهد شد. جامعه علمی و دانشگاهی کشور نیز بر این مسیر ایستادگی و استقلال استوار خواهد بود و با قلم و قدم و مجاهدت های روز افزون راه پر افتخار این سردار رشید اسلام را ادامه خواهد داد.

خداوند روح بزرگوار این مرد را متعالی گرداند و به دل های ما و ملت شریف ایران و همه ملت های مظلوم منطقه برای این ضایعه و فقدان بزرگ تسکین عنایت فرماید، ان شاالله.»

 دکتر هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان در پی حمله تروریستی نیروهای آمریکا به خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون  الحشدالشعبی عراق و شهادت آن‌ها، پیام تسلیتی صادر کرد. 

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ

 شهادت مجاهد اسلام، سردار رشید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، امت اسلام، ملت بصیر و شهید پرور ایران اسلامی، نیروهای مسلح و بخصوص دلیرمردان و جان برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده معظم شهدا و دانشگاهیان بزرگوار تبریک و تسلیت عرض می کنم.

 بدون تردید، دانشجویان عزیز  امت اسلامی و شاگردان بیشمار آن سردار اخلاق و ایمان راه پر فضیلتی که بر آسمان مقاومت و دفاع از مظلومان جهان ترسیم کرده بود، با شایستگی و جدیت بیشتر ادامه خواهند داد.

برای آن مجاهد خستگی ناپذیر جبهه های حق علیه باطل علو درجات، برای همرزمان غیورش صبر و سرافرازی و برای خانواده معزز و محترم آن شهید بزرگوار شکیبایی و اجر الهی مسالت دارم.


دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

«بسم رب الشهداء و الصدیقین

شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت ولی عصر روحی و ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرمانده کل قوا، نیروهای مسلح، بویژه سپاه پاسداران، مردم بزرگ ایران و خانواده بزرگوار ایشان تبریک و تسلیت عرض می کنم.

اقدام تروریستی و جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن این الگوی مجسم شجاعت و انسانیت هرچند ضایعه ای جبران ناپذیر است، اما تردیدی نداریم که این شهادت محور وحدت ملی  در ایران خواهد شد و درخت مقاومت در منطقه را تنومندتر خواهد کرد .

از خداوند متعال برای سردار عزیزمان، شهید سلیمانی علو درجات و همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برای خانواده معزز و بازماندگان او صبر و اجر مسالت دارم.»

دانشگاه جامع علمی کاربردی در پی شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی ضایعه ای دردناک برای جبهه بزرگ مقاومت اسلامی است.

دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران؛ با ارواح طیبه شهدای گرانقدر تجدید میثاق کرده و خود را متعهد به ادامه آرمان این عزیزان می داند.»

سعداله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

«​سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳﴾

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

انالله و انا الیه راجعون

پیوستن شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی به رفقای شهیدشان مبارک باد. شهادت این سرداران سرافزار اسلام را به عموم آزادگان و مسلمانان جهان، ملت بزرگ ایران، دانشگاهیان و به ویژه به یکایک اعضای خانواده دانشگاه شهید بهشتی تسلیت عرض می کنم.»

دانشگاهیان علم و صنعت ایران ​شهادت «سپهبد قاسم سلیمانی» را به مقام معظم رهبری، جامعه دانشگاهی و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است:

«بسمه تعالی

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.  (سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳)

شربتی از لب لعلش نچشیدیم و برفت
روی مه پیکر او سیر ندیدیم و برفت
گویی از صحبت ما نیک به تنگ آمده بود
بار بربست و به گردش نرسیدیم و برفت

عمری گفته بود خدایا ما را حیات عزتمند ده و با شهادت به حضور بپذیر.

البته که بیش از قول، سیره و رفتارش شهیدانه بود.

او حیات طیبه ای سراسر مجاهدت در عرصه نبرد سخت و نرم را پشت سر نهاد و اگر شاهد شهادت را در آغوش نمی گرفت جای بسی شک و تردید بود.

شهادت بزرگ سردار اسلام و ولایت و سرباز بی همتا و پرآوازه ایرانی سپهبد قاسم سلیمانی به دست نیروهای جنایتکار آمریکایی را با همه وجود به امام عصر (عج) ، مقام معظم رهبری، ملت مومن و غیور ایران اسلامی و انسان های بیدار و آزادی خواه عالم تبریک و تسلیت می گوییم.

البته نباید فراموش کرد که شهادت نیک ترین سربازان دین و وطن، رویش و رشد نیروهای اسلام و تنومندی درخت پر ثمر حقیقت ناب مکتب اهل البیت (ع) را در بر دارد و انتقام بزرگ از دشمنان این آب و خاک و برچیده شدن سایه شوم و سیاه ابلیسیان از سر امت اسلامی در منطقه دور نخواهد بود.

حسین حسین شعار ماست
شهادت افتخار ماست»

هیئت رئیسه دانشگاه شریف در پی شهادت سردار بزرگ شهید قاسم سلیمانی پیام تسلیت صادر کرد.

در این پیام آمده است:

«شهادت، هنر مردان خداست

سردار رشید اسلام؛ حاج قاسم سلیمانی چنانکه‌ خود آرزو داشت به شهادت از این جهان رفت تا به دیدار محبوب نائل آید.

این دلیرمرد خستگی‌ناپذیر و متواضع ایرانی که لحظه‌ای از مبارزه با تروریسم دست برنداشت، با رفتار و گفتار و منش خویش نماد و مظهر افتخار و اتحاد ملی و منطقه‌ای بود؛ سرداری که بیشتر منادی صلح بود تا جنگ و در نهایت مزد چندین دهه مبارزه با اشقیای دوران را گرفت و سبکبال از این جهان رخت بربست،

اما خون مبارک و پاک او و یاران شهیدش بر زمین نخواهد ماند و زمینه‌ای خواهد بود برای اتحاد و انسجام بیشتر در داخل کشور از یکسو، و برافراشته‌شدن پرچم‌های بیشتر مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی در منطقه از سوی دیگر.

شهادت این قهرمان زمانه‌شناس را که گویی آمیزه‌ای بود از تمام پهلوانان اسطوره‌ای و تاریخی ما، به رهبر انقلاب، خانواده گرانقدرش، همرزمان و همه مردم شریف ایران خصوصا خانواده دانشگاهی تسلیت می‌گوئیم و امیدواریم خداوند توفیق دهد تا به پشتوانه خون شهدای عزیز راه آنها را در سنگر علم و دانش ادامه داده و به وظایف‌ و مسئولیت‌های اجتماعی‌مان، جامه عمل بپوشانیم.»

در پی شهادت سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی توسط جنایتکاران آمریکایی، دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی پیامی را منتشر کرد.

متن این پیام به این شرح است:

«ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون.

فرمانده عزیز من در زمان دفاع مقدس - سرداری بی نظیر بود که افتخار ملت ایران بود- بالاخره به شهادت رسید. کاش امروز دست ما به دامان او می رسید. او دلاوری و عقلانیت را با هم آمیخته بود و با شهادتش به ما آموخت که هیچ یک را نباید فدای دیگری کرد. شهادت او راه سعادت، بهروزی و پیشتازی جمهوری اسلامی را هموار خواهد کرد.»

دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با صدور پیامی شهادت سردار قاسم سلیمانی را به محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه، مقام معظم رهبری و عموم آزادگان و مسلمانان جهان تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ

«شهادت جانکاه اسوه مقاومت و استقامت، سردار رشید سپاه اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی را به محضر امام عصر (عج)، فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و عموم آزادگان و مسلمانان سراسر جهان  تسلیت عرض می کنم.

شهادت پایان کار سردار سلیمانی نیست و  الهام‌بخش جوانانی خواهد بود که در سرتاسر جهان علیه ظلم و استکبار دست به مقاومت و پایداری زده‌اند. خون این شهید در رگ‌های ملل مظلوم جریان خواهد یافت و طبق وعده الهی، پیروزی نهایی و خلافت روی زمین را نصیب مؤمنان صالح خواهد کرد.

 شهادت هنر مردان خداست و براستی مرگی جز شهادت زیبنده‌ی این سردار مؤمن و غیور نبود. بی‌شک داغ جانسوز این مصیبت شعله‌ی استکبارستیزی را در دل ملت ایران و کشورهای مظلوم منطقه فروزان‌تر خواهد کرد و نام و یاد حاج‌قاسم سلیمانی در تاریخ تا ابد خواهد درخشید.

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق    ثبت است بر جریده عالم دوام ما

کد خبر 4814933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha