۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۲۷

نشست اقتصاددانان فهرست واحد نیروهای انقلاب در خبرگزاری مهر؛

خاندوزی:ظرفیت‌های پژوهشی را برای اصلاح ساختار بودجه بکار می‌گیریم

خاندوزی:ظرفیت‌های پژوهشی را برای اصلاح ساختار بودجه بکار می‌گیریم

عضو فهرست واحد نیروهای انقلاب گفت: ظرفیت‌های پژوهشی کشور را برای اصلاح ساختار بودجه در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان خاندوزی کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم عصر امروز(چهارشنبه) در نشست اقتصاددانان فهرست واحد نیروهای انقلاب که در خبرگزاری مهر برگزار شد، گفت: در زمان تقدیم لایحه بودجه ۹۹ موج گسترده‌ای از اعتراضات به جهت عدم ارائه لایحه اصلاح ساختار بودجه شکل گرفت.

وی افزود: متاسفانه دولت و مجلس تعلل و تاخیر چند ساله ای درباره اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور انجام دادند.

عضو فهرست واحد نیروهای انقلاب بیان کرد: صرفاً می توان از طریق اصلاح لایحه بودجه ۹۹ برخی از مشکلات کشور به ویژه کاهش کسری بودجه را حل و فصل کرد چرا که اگر بحث کسری بودجه حل و فصل نشود، شاهد تورم شدید و مشکلاتی برای مردم خواهیم بود.

خاندوزی تصریح کرد: پیشنهادات مختلفی چون حذف فرارهای مالیاتی و کاهش معافیت‌های بلاوجه را در دستور کار داریم و همچنین معتقدیم که واقعی کردن سند بودجه به نفع مردم است.

وی تاکید کرد: قطعاً ظرفیت‌های پژوهشی کشور را برای اصلاح ساختار بودجه در دستور کار خود قرار خواهیم داد و همچنین بخشی از اصلاحات در زمینه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار خواهد بود تا میزان وابستگی به نفت کاهش پیدا کند.

عضو فهرست واحد نیروهای انقلاب تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر رویه دریافت مالیات به اینگونه نیست که کسانی که درآمد بیشتری دارند مالیات بیشتری پرداخت کنند و بر این اساس باید اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم انجام شود تا برخوردارها مالیات بیشتری را پرداخت کنند.

خاندوزی با بیان اینکه دولت تصویر دقیقی از مصرف کنندگان و برخورداران واقعی ندارد، گفت: ساماندهی بودجه شرکت های دولتی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که بودجه شرکت‌های دولتی بدون نظارت و ساماندهی است و رها شده است و دولت از مجموعه مصارف و منابع آنان خبر ندارد.

وی تاکید کرد: البته اجرای تمام پیشنهادات ما منوط به این است که بستر کارکرد درست در مجلس شورای اسلامی فراهم شود.

خاندوزی با بیان اینکه مجلس در کشور ما دارای عیوب ساختاری است، ادامه داد: ضرورت دارد که آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و قانون شفافیت و مدیریت تعارض منافع اصلاح شود و باید مجلس به جای صحن محوری، کمیسیون محور شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که این اصلاحات در مجلس محقق شود، می توان طرح ها و لوایحی را در راستای اصلاح ساختار بودجه به تصویب رساند.

کد خبر 4857096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha