۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱

کنعانی در گفتگو با مهر مطرح کرد

وزارت خارجه دیپلماسی اقتصادی را برای تحقق «جهش تولید» به کار گیرد

وزارت خارجه دیپلماسی اقتصادی را برای تحقق «جهش تولید» به کار گیرد

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: دستگاه سیاست خارجی باید دیپلماسی اقتصادی را جزو اولویت‌های خود قرار دهد تا جهش تولید صورت پذیرد.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مهر در زمینه اقدامات مهم برای تحقق شعار سال ۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نام گرفت، اظهار داشت: به نظر می‌رسد اولین وظیفه را مجلس شورای اسلامی دارد تا با حذف برخی قوانین زائد و یا تصویب برخی قوانین به تولید کمک کرده و آن را رونق دهد.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، کشور دارای ظرفیت تولید است و برای اینکه بتوانیم شعار امسال یعنی جهش تولید را محقق کنیم، باید تمامی دستگاه‌ها به میدان آمده و تمامی توان خود را در این زمینه به کار گیرند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: دستگاه سیاست خارجی نیز در این میان باید دیپلماسی اقتصادی را جزو اولویت‌های خود قرار دهد تا در کنار دولت، تلاش خود برای تحقق شعار جهش تولید انجام دهد. وزارت امور خارجه باید زمینه‌های لازم را در بازارهای جهانی و به خصوص منطقه‌ای برای کالای ایرانی فراهم کند.

کنعانی مقدم افزود: باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که اگر تولید به صورت انبوه در داخل کشور صورت پذیرد و بیش از نیاز داخلی باشد، ما با یک بحران در داخل کشور مواجه می‌شویم و از همین رو است که در کنار جهش تولید باید به فکر بازارهای خارجی نیز بود تا کالای تولید شده را در آنها به فروش رساند.

کد خبر 4882923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مردم دوست IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
      0 0
      به نام خدا . سلام. لطفا وزارت خارجه کارهای خود را به بخش خصوصی برون سپاری کند. بهتر جواب میده. با تشکر