۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۵۳

معاون دانشگاه به مهر خبر داد؛

ترم تحصیلی در دانشگاه آزاد حذف نمی شود/ نحوه برگزاری دروس عملی

ترم تحصیلی در دانشگاه آزاد حذف نمی شود/ نحوه برگزاری دروس عملی

معاون دانشگاه آزاد اشاره به اینکه ترم جاری حذف نخواهد شد، گفت: بعد از تعطیلات اگر لازم باشد کلاس های حضوری را به صورت فشرده تا تیر و یا مردادماه ادامه خواهیم داد. 

جواد علمایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه ترم جاری حذف نخواهد شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد تاکید دارد این ترم تحصیلی ادامه یابد و حتی پس از اتمام تعطیلات و برگزاری کلاس های حضوری، اگر لازم باشد کلاس ها را به صورت فشرده تا تیر و یا مردادماه ادامه خواهیم داد. 

معاون علوم و مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد افزود: دانشجویان دغدغه و نگرانی در خصوص برگزاری کلاس های عملی نداشته باشند چرا که برنامه بر این است، کلاس های آزمایشگاهی و عملی در ترم جاری و در تابستان به صورت حضوری برگزار شود.

رئیس ستاد مرکزی آموزش مجازی دانشگاه آزاد با اشاره به شکل گیری ۳ ستاد آموزش مجازی در سطوح مختلف دانشگاه افزود: یک ستاد مرکزی آموزش مجازی در سازمان مرکزی تشکیل شده و مسولیت آموزشی و فنی آن با بنده است. ستاد دیگری در سطح استان با مسئولیت رییس استان و یک ستاد دیگر در واحدها با مسولیت رییس واحد تشکیل شده است. در استان و واحد یک نفر مسئول آموزش مجازی شده اند و به ازای چند دانشجو یک پشتیبان قرار داده شده تا هر کجا به مشکل برخورد کردند، از او کمک بگیرند.

معاون دانشگاه آزاد اضافه کرد: واحدها موظف هستند مشخصات و شماره تلفن های پشتیبان های واحد را به اساتید و دانشجویان اطلاع رسانی کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: در راستای افزایش کیفیت آموزشی تدریس در شیوه غیرحضوری برخط، اساتید تمام رشته ها ملزم به استفاده از پاورپوینت در هنگام تدریس خویش هستند.

علمایی همچنین درباره تکلیف برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه، گفت: دانشجویان در ترم جاری تا شهریورماه فرصت دفاع دارند اما برنامه دانشگاه این است که در صورت ادامه دار بودن تعطیلات، داورها به صورت مجازی و استاد راهنما و دانشجو به صورت حضوری در اتاق های ایزوله که از قبل در نظر گرفته شده، حضور یابند و جلسه دفاع به این شکل برگزار شود.

وی ادامه داد: روند برگزاری جلسه نیز به این صورت است که دانشجو پاور پوینت خود را ارائه می کند، همانجا دوربین ضبط و آن را به داورانی که در منازلشان به صورت مجازی حضور دارند، مخابره می کند. در نهایت نمره مورد نظر در فرمهایی که به صورت الکترونیکی در اختیار استاد راهنما و داوران است، داده می شود.

کد خبر 4889111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابراهیم حمیدپور IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      0 0
      آیا فکری هم برای کارکنان شده
    • عرفان IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      0 0
      با سلام بنده خبری به دستم رسید که از 5 فروردین کلاس های انلاین برگزار میشه و تا الان کلاسی برگزار نشده و خبر دیگه ن از کلاس ها و ن از پشتیبان و غیره هستش؟؟الان چاره ما چیه؟؟
    • علی IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      0 0
      باسلام .اگر‌قرار است ترم حذف نشود و مجازی درس بخوانیم حداقل فکری به اموزش مجازیتان بکنید که نه درست تدریس میشود و نه سایت تکمیل و مجهزی دارید .من ۷ تا درس انتخاب واحد کردم که۳ تاش رو اصلا نمیاره.و هیچ
    • علی IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 0
      به نظر منم نباید حذف بشه دانشکاه ازاد بهترین دانشکاهارو داره بهترین اساتید و بهترین اموزش ها رو میده آموزش عالی از راه دور را داشت همه تی کلاس ها آن لاین بود من که راضیم
    • صفری IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 0
      اصلا لزومی نداره با این قدرت سعی کنیم ترم را حفظ کنیم ما دانشجو ها به کلاس های مجازی حضور پیدا نمی کنیم
    • محمدرضا درانی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 0
      در خصوص تاریخ برگزاری آزمون جامع دکتزی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ترم جاری که نیازی به برگزاری کلاس نیست و صرفا با برگزاری یک آزمون انجام می پذیرد لطفا از سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی سئوال کنید
    • Zahra1364 IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      0 0
      درود حذف شدن که بهتره اما اگر حذف نشه اجازه دهید که اساتید وویس در واتساپ بفرستن، و جزوه بفرستن، تا کپی کنیم چون متاسفانه نمیتوانیم کتاب بخریم و اینترنت پاسخگو نیست.با تشکر.
    • سونیا IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      باسلام باتوجه به شیوع بیماری و تعطیلی موقت ارگان های خصوصی و عدم دریافتی خیلی از دانشجویان که با این شرایط اقتصادی مجبور به پرداخت شهریه های سنگین هستند لطفا فکری به حال دانشجویان نیز بکنید
    • زهرا IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      سلام بنده دانشجوی دکترای دانشگاه ازاد واحد کرج هستم لطفا در خصوص حذف ترم یا عدم پرداختی در این ترم چاره ای بیندیشید مردم توان پرداخت شهریه ۱۵ ملیونی مقطع دکتری را ندارند با این شرایط
    • علی IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      سلام لطفا این ترم را حذف کنید چون بازدهی کافی ناره یا این ترم رو بدون امتحان دانشحویان رو پاس کنید