۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷

معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

سیم کارت های دانش آموزی قابل واگذاری است

سیم کارت های دانش آموزی قابل واگذاری است

الهیار ترکمن گفت: سیم کارت های دانش آموزی قابل واگذاری است اما ما باید در ابتدا ابزاری که سیم کارت در آن قرار بگیرد را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در‬ برنامه تلویزیونی‬ سیمای خانواده شبکه یک با تبریک روز و هفته معلم درباره اقدامات درباره گرامیداشت هفته معلم گفت: ما هفته معلم را هر سال ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت به صورت نمادین برگزار می کنیم ولی هر روز و هر سال به نام معلم گره خورده است. امسال شرایط ویژه ای را داریم که کنار جبهه سلامت، معلمان نیز در جهاد آموزشی ایفای نقش می کنند. ما هفته معلم را با روز شهادت استاد شهید مطهری شروع کردیم با شعار شهید مطهری اسوه آغاز شد و ادامه دارد. روز معلم با پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد که کلیدواژه مهم علم نافع را در فرمایشاتشان داشتند.

وی ادامه داد: باور کنید بالای صد در صد این مفهوم علم نافع در آموزش و پرورش شکل می گیرد اینکه در مدارس و کلاس ها دانش آموزان با روحیه پرسشگری آشنا می شوند و تربیت می شوند و ارزش های اسلامی به آنها منتقل می شود تا بتوانند با دانش و آگاهی وارد جامعه شوند.

الهیار ترکمن با بیان اینکه امسال تمام برنامه‌های هفته معلم حول برنامه‌های مجازی و ویدئوکنفرانسی است، ادامه داد: به عنوان مثال وزیر آموزش و پرورش روز پنج‌شنبه گذشته دیدار ویدئوکنفرانسی با نماینده معلمان نمونه داشت و آنها دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

وی درباره سامانه «شاد»، گفت: کشور ایران، کشور گسترده‌ای است و پوشش تحصیلی همه دانش‌آموزان برای ما اهمیت دارد. در کشور ما ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم داریم که باید به این شبکه متصل شوند و قطعاً در روزهای اول مشکلاتی دارد. کرونا تهدیداتی را داشت اما در کنار آن، فرصت‌هایی را برنامه‌ریزان ایجاد کرد که یکی از آنها، ابزار مجازی در کنار ابزار رسمی است.

الهیار ترکمن افزود: برای حل مشکل نداشتن تلفن همراه برای دانش‌آموزان جهت ورود به سامانه شاد، شاید نتوانیم در کوتاه مدت ورود کنیم اما برای بازه میان مدت می‌تواند حل و فصل شود و در این راستا تمهیداتی را پیش‌بینی کردیم.

وی ادامه داد: با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ساخت یا وارد کردن تبلت‌های دانش‌آموزی در حال رایزنی و همکاری هستیم تا بتوانیم برای دانش‌آموزان پیش‌بینی کنیم.

وی با بیان اینکه به معلمان در این روزها نمره عالی می دهد درباره تعیین تکلیف سیم کارت های دانش آموزی گفت: وزارت ارتباطات این آمادگی را دارد که سیم کارت های دانش آموزی را طراحی کند و سیم کارت ها قابل واگذاری است اما ما باید ابزاری که سیم کارت در آن قرار بگیرد را ابتدا فراهم کنیم و اگر از نظر ابزار خیالمان راحت باشد ممکن است بتوانیم شبکه شاد را هم از طریق سیم کارت های دانش آموزی جلو ببریم.

وی در ادامه در خصوص اعلام پیش ثبت نام مدارس غیردولتی و دریافت هزینه گفت: مدارس غیردولتی این بحث را پیگیری می کند و اگر شروع سال تحصیلی با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا همان مهر باشد، باید ثبت نام ها روال عادی خود را طی کند و اگر تغییری قرار است رخ بدهد که باید متناسب با خدمات شهریه مدارس غیردولتی دریافت شود که به زودی از طریق آموزش و پرورش اطلاعیه در این خصوص صادر می شود.

کد خبر 4914674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      0 0
      باسلام جناب اقای ترکمن اموزشیاران نهضت خیلی زجر کشیدن گناه دارن استخدامشون کنید بدبختیرین قشر هستن بخاطر اخرتتانم شده قدمی برادرید یکبار برای همیشه استخدامشون کنید ه