۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۵۹

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان:

نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلو واتی حوزه علمیه دامغان بهره برداری شد

 نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلو واتی حوزه علمیه دامغان بهره برداری شد

دامغان- مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان از افتتاح دو نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۰ کیلو وات در دامغان خبر داد و گفت: این نیروگاه‌ها شامل ۱۲۸ پانل خورشیدی است.

سیدمحمد موسوی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دو نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۰ کیلووات بر روی پشت بام حوزه علمیه امام محمد باقر (ع) دامغان نصب‌شده است، ابراز کرد: این نیروگاه‌ها شامل ۱۲۸ پانل خورشیدی ۳۳۰ واتی در فضایی به مساحت ۶۰۰ مترمربع احداث و به شبکه برق متصل شد.

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه‌ها با سرمایه‌گذاری حوزه علمیه دامغان به اجرا در آمده است، افزود: شرکت توزیع برق استان سمنان به نمایندگی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ایران (ساتبا) قرارداد خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال را با سرمایه‌گذار منعقد کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه انرژی الکتریکی تولیدی توسط بخش خصوصی به مبلغ ۱۰ هزار و ۴۰۰ ریال به ازای هریک کیلو وات ساعت برای نیروگاه‌ها کمتر از ۲۰ کیلو وات و ۹ هزار و ۱۰۰ ریال و برای نیروگاه‌های ۲۰ تا ۱۰۰ کیلووات خریداری می‌شود، بیان کرد: نیروگاه حوزه علمیه دامغان از دو مجموعه ۲۰ کیلو واتی به ظرفیت ۴۰ کیلووات تشکیل‌شده و نرخ خرید انرژی ۱۰ هزار و ۴۰۰ ریال به ازای هر کیلو وات‌ساعت است.

موسوی زاده با اشاره به اینکه این دو نیروگاه روزانه به طور میانگین قادر به تولید ۲۰۰ کیلو وات‌ساعت انرژی برق برای تزریق به شبکه فشار ضعیف است، گفت: مطابق اطلاعات ارائه شده از آژانس بین‌المللی انرژی با احداث این دو نیروگاه از تولید روزانه یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم دی اکسید کربن جلوگیری می‌شود.

کد خبر 4937869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha