۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲

وزیر علوم تاکید کرد؛

ملاحظات قانونی در فعالیت هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد رعایت شود

ملاحظات قانونی در فعالیت هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد رعایت شود

وزیر علوم گفت: در مورد تمدید فعالیت هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی، ملاحظات حقوقی و قانونی باید مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور غلامی در جلسه ۳۴۲ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در مورد تمدید مجوز هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با بررسی‌های انجام شده در این رابطه چند سوال مطرح است که آیا این موضوع باید در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مطرح شود و یا در هیأت عالی جذب بررسی شود؟

وی در ادامه به مواد ۶، ۱۶ و ۲۰ اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در این مواد تصریح شده است که جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی باید در هیأت مرکزی جذب وزارتین علوم و بهداشت صورت پذیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال ۱۳۹۶ وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور درخواست ملغی شدن هیأت جذب مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی داشته و رئیس‌جمهور نیز موافقت کرده‌اند.

غلامی تأکید کرد: درمورد تمدید فعالیت هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی، ملاحظات حقوقی و قانونی باید مد نظر قرار گیرد.

در ادامه رئیس دانشگاه آزاد گفت: طبق مصوبه سند دانشگاه اسلامی، در راهبرد ۹ نظام آموزشی به تسریع ضابطه‌مند فرآیند جذب، تربیت، ارتقاء و نظارت و ارزیابی مستمر اعضای هیأت علمی و در اقدام اول این راهبرد به بازنگری و ارزیابی دوره‌ای شاخص‌ها، ضوابط و مقررات جذب اعضای هیأت علمی به صراحت تأکید شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه سند دانشگاه اسلامی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: بر اساس این مصوبه اقدام اول راهبرد ۹  از اختیارات شورای اسلامی شدن دانشگاه‌هاست.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز تصریح کرد: طبق این راهبرد نظام آموزشی سند دانشگاه اسلامی، به بازنگری ضوابط و مقررات جذب اعضای هیأت علمی تأکید شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه مصوبات در شورای عالی انقلاب فرهنگی معطل نماند، شوراهای تخصصی برای تصویب و ابلاغ مصوبه‌ها به شورای عالی کمک می‌کنند.

کد خبر 4957263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha