۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۹:۵۵

رئیس اداره بهزیستی آستارا خبر داد:

بهره مندی ۱۴۰۰ خانوار آستارایی دارای معلول از خدمات طرح توانبخشی

بهره مندی ۱۴۰۰ خانوار  آستارایی دارای معلول از خدمات طرح توانبخشی

آستارا- رئیس اداره بهزیستی آستارا با اشاره به بهره مندی هزار و ۴۰۰ خانوار دارای معلول از خدمات طرح توانبخشی، گفت: ساخت ۹ واحد مسکونی نیز برای معلولان آغاز شده است.

فریبرز خورشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هزار و ۴۰۰ خانوار دارای معلول از خدمات طرح توانبخشی اداره بهزیستی آستارا بهره‌مند هستند، اظهار کرد: ماهانه ۱۲۰ هزار ریال یارانه به هر پرونده تحت رسیدگی پرداخت می‌شود.

وی افزود: در این طرح، استعدادهای معلولان در زمینه‌های کارآفرینی، اقتصادی و هنری توسط کارشناسان بهزیستی شناسایی و از آنها در موقعیت‌های مختلف اجتماعی استفاده می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی آستارا با بیان اینکه ۲۷ معلول در منزل خود مراقبت می‌شود، افزود: اداره بهزیستی آستارا ماهانه ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال به هر یک از این معلولان پرداخت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ساخت ۹ واحد مسکونی برای معلولان با مشارکت سپاه و بنیاد مسکن آغاز شده است، گفت: به هر واحد علاوه بر ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت، ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض بهزیستی پرداخت می‌شود.

خورشیدی با اشاره به اینکه ۲۰ معتاد بهبودیافته و دارای مدرک فنی و حرفه‌ای، با دریافت سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی این اداره، مشغول به کار شدند، اظهار کرد: معتادان بهبود یافته با دریافت تسهیلات در سال گذشته در زمینه‌های نقاشی ساختمان، مرغ فروشی، درب و پنجره سازی و سیم کشی ساختمان شاغل شده‌اند.

وی در ادامه یاد آور شد: در حال حاضر در سه کمپ ترک اعتیاد در آستارا ۵۴ معتاد نگهداری می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی آستارا کمپ‌های ترک اعتیاد برای پیشگیری از شیوع کرونا ضدعفونی و پایش می‌شوند، افزود: امسال ۱۷۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال تسهیلات بلاعوض به این کمپ‌ها برای خرید تجهیزاتی نظیر تب سنج و مواد شوینده پرداخت شده است.

وی گفت: با کمک روانشناسان آستارا طرح پیشگیری از اعتیاد در محله‌هایی نظیر تله سفی، رحیم محله و شهرک عباس آباد آستارا اجرا می‌شود.

خورشیدی با بیان اینکه ۳۵ کودک بی سرپرست، ۴۹ دانشجو و ۱۵۰ دانش آموز از حمایت‌های بهزیستی آستارا بهره مند هستند، اظهار کرد: برای نگهداری ۳۰ معلو مرکز سعادت، ماهانه ۹ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال به ازای هر نفر و به هر ماه به ۳۳ معلول ذهنی مرکز سامان و سارا ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار ریال پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هشت حامی در برنامه‌های امور اجتماعی بهزیستی آستارا مشارکت می‌کنند، ادامه داد: امیدواریم بیش از گذشته شاهد کمک‌های خیران به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی در این شهرستان مرزنشین شمال کشور باشیم.

کد خبر 4979243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha